20.4 C
Sri Lanka
25 September,2022

ප්‍රසන්න රණතුංග ලියාපදිංචි අපරාධකරු සහ කැබිනට් ඇමතිෟ

Must read

■ ප්‍රියන්ත ජයකොඩි

ශ්‍රී ලංකා ප්‍රජාතාන්ත්‍රික සමාජවාදී ජනරජයේ කොළඹ මහාධිකරණය විසින් පසුගිය ජුනි මස 6 වන දින ඉතා ප්‍රගතිශීලි මෙන්ම ඓතිහාසික නඩු තීන්දුවක් ප්‍රකාශයට පත් කරන ලදි. එම නඩු තීන්දුවට පාදක වූ සිද්ධිය වූයේ වර්තමාන රජයේ ප්‍රබල කැබිනට් අමාත්‍ය ධුරයක් වන නාගරික සංවර්ධන සහ නිවාස අමාත්‍ය ධුරය මෙන්ම ආණ්ඩු පක්ෂයේ ප්‍රධාන සංවිධායක ධුරයද හොබවන ගම්පහ දිස්ත්‍රික්ක පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී ප්‍රසන්න රණතුංග මහතා බස්නාහිර පළාත් සභාවේ ප්‍රධාන අමාත්‍යධුරය හොබවන ලද කාල සීමාව තුළ 2010 අප්‍රේල් මස 10 වන දින හෝ ආසන්න දිනයකදී මොරටුව ප්‍රදේශයේ පදිංචි ව්‍යාපාරිකයෙකු වන සුරංජිත් ක්‍රිස්ටීන් ගිහාන් මෙන්ඩිස් යන අයගෙන් රුපියල් මිලියන 34.5ක මුදලක් කප්පමක් ලෙස බලෙන් ලබා ගැනීමේ සිද්ධියයි.


කොලොන්නාව වැල්ලම්පිටිය ප්‍රදේශයේ පිහිටා තිබූ අඩු ආදායම්ලාභි පවුල් විසිහතක් පදිංචිව සිටි ඉඩමක් මෙම ව්‍යාපාරිකයාට බඩු ගබඩාවක් නොහොත් warehouse එකක් තැනීම සඳහා අවශ්‍යව තිබූ අතර එම ඉඩමේ පදිංචිව සිටි අඩු ආදායම්ලාභී පවුල් 27ක් එම ස්ථානයෙන් ඉවත් කර ඉඩම නිරවුල් කිරීම සඳහා ප්‍රධාන අමාත්‍යවරයා සිය නිල බලය භාවිත කරමින් කටයුතු කර, ඒ සඳහා නියමිත ගාස්තුවක් ලෙස රුපියල් මිලියන 34.5ක් වූ මෙම මුදල ඉල්ලා සිටි බවත්, මෙම මුදල සඳහා ඔහු චෙක්පත් සහ පොරොන්දු පත්‍ර පැමිණිලිකරුගේ කැමැත්තකින් තොරව බලෙන් ලබා ගැනීම සිදුකළ බවත්, අධිකරණය ඉදිරියේ පැවති නඩු නඩුකරයේ දී හෙළිදරව් වූ කරුණු විය.


මෙම සිද්ධිය සම්බන්ධයෙන් පැමිණිලිකරු විසින් පොලිස් මූල්‍ය අපරාධ කොට්ඨාසයට හෙවත් එෆ්සීඅයිඩීයට සිදුකරන ලද පැමිණිල්ලක් අනුව ඒ සම්බන්ධව විමර්ශන කටයුතු 2016 වර්ෂයේ දී ආරම්භ කරනු ලැබූ අතර පොලිස් විමර්ශන අවසානයේ දීහෙළි වූ සාක්ෂි මත නීතිපතිවරයා විසින් චුදිත ප්‍රසන්න රණතුංග අමාත්‍යවරයාට එරෙහිව අපරාධ චෝදනා පහළොවක් යටතේ මෙම නඩුව 2017 වර්ෂය අගභාගයේ දී කොළඹ මහාධිකරණයට ගොනුකර තිබෙන ලදි.
විමර්ශන කටයුතු සහ නඩු පැවරීම යහපාලන ආණ්ඩු කාලය තුළ එෆ්සීඅයිඩීය විසින් අවසන් කර තිබූ අතර 2019 වර්ෂයේ සිදු වූ ආණ්ඩු මාරුවත් සමගම මෙම නඩු ද මාරු වනු ඇතැයි මහජනතාව පූර්වකථනය කර තිබුණද අධිකරණයේ ස්වාධීනත්වය වඩාත් සුරක්ෂිත කරමින් කොළඹ මහාධිකරණ විනිසුරු මංජුල තිලකරත්න විසින් නඩු විභාගය අවසන් කරනු ලැබුවේ අමාත්‍යවරයාට එරෙහිව නීතිපති වරයා විසින් ගොනුකර තිබූ අධිචෝදනා පහළොවෙන් 14 කින් ඔහු නිදොස් කොට නිදහස් කරමින්, දහතුන්වන චෝදනාව වූ බලෙන් ලබා ගැනීමේ චෝදනාවට පමණක් ඔහු වරදකරු කර දඬුවම් නියම කරමිනි.


මෙම අධිකරණ තීන්දුව මුල්කොට කොළඹ සමාජය තුළ විශාල කතිකාවක් ගොඩ නැගුණු අතර බොහෝ දෙනෙකුට ප්‍රධාන ප්‍රශ්නය වී තිබුනේ අත්හිටුවූ සිර දඬුවමක් හා රුපියල් මිලියන 25 ක් වැනි විශාල දඩ මුදලක් නියම කරනු ලැබූ පුද්ගලයෙකුට කැබිනට් අමාත්‍ය ධුරයක් වැනි භාරධුර තනතුරක් දැරීමේ හැකියාවක් තිබේද යනුයි.


මෙම නඩු තීන්දුව හේතුවෙන් අමාත්‍යවරයාගේ පාර්ලිමේන්තු මන්ත්‍රී ධුරයට කිසිදු බලපෑමක් එල්ල නොවන බවට පුවත්පත් නිවේදනයක් නිකුත් කිරීමට පවා මැතිවරණ කොමිසමට සිදු වූයේ බොහෝ දෙනෙකු මෙම කරුණු සම්බන්ධව විවිධ මතවාද පළ කිරීම ඒ වන විටත් ආරම්භ කර තිබූ බැවිනි.


ශ්‍රී ලංකාව තුළ අපරාධ චෝදනාවන් සම්බන්ධයෙන් වැරදිකරු වන පුද්ගලයන්ගේ චර්යාවන් පාලනය කිරීමට අපරාධ වැළැක්වීමේ ආඥා පනත නමින් විශේෂිත නීති ක්‍රමයක් මෙරට නීති පද්ධතිය තුළ ක්‍රියාත්මක වේ.


පුරුද්දක් ලෙස නැවත නැවත අපරාධ සිදුකරන පුද්ගලයන්ගේ චර්යාවන් කිට්ටු පොලිසියේ පරීක්ෂාවට ලක් කිරීම සඳහා අවශ්‍ය නෛතික පසුබිම සැකසීම මෙම ආඥා පනතේ මුඛ්‍ය පරමාර්ථය වන අතර පුරුද්දක් ලෙස අපරාධ සිදු කරන ගමේ හැබිචෝල්කාරයන්, අයිආර්සීකාරයන් ලෙස මහජනතාව විසින් හඳුන්වනු ලබන්නේ මෙම පනත ක්‍රියාත්මක වීම හේතුවෙන් බව බොහෝ දෙනෙකු නොදන්නා රහසකි.


අයිආර්සී නොහොත් Island Registered Criminal හෙවත් දිවයිනේ ලියාපදිංචි අපරාධකරුවන් නම් කිරීම සිදු වන්නේ මෙම පනතේ නෛතික ප්‍රතිපාදනයන් මුල් කරගෙනය. මෙම පනතේ සඳහන් පළමු උපලේඛනයේ දක්වා ඇති වැරදිවලින් එකකට හෝ වැඩි ගණනකට දෙවතාවක් වරදකරු වී ඉන් එක් වතාවක් හෝ බරපතළ වැඩ ඇතිව සිර දඬුවමකට යමකු යටත් වන්නේ නම් ඔහු දිවයිනේ ලියාපදිංචි අපරාධකරුවකු නොහොත් අයිආර්සීකාරයකු ලෙස හඳුන්වනු ලබයි.


ඔහුගේ හෝ ඇගේ සියලු විස්තර ඡායාරූප ද සහිතව මේ අනුව ශ්‍රී ලංකා පොලිසියේ අයිආර්සී ලේඛනයට ඇතුළත් වන අතර මෙම අපරාධකරුවන් ඔවුන් විසින් සිදුකරනු ලබන අපරාධයන්ගේ ස්වභාවය අනුව ඒ, බී සහ සී වශයෙන් කාණ්ඩ තුනකට බෙදීම ද පොලිසිය විසින් සිදුකරනු ලබයි.


මෙම සුවිශේෂ අපරාධකරුවන් පරීක්ෂා කිරීම සඳහා සෑම පොලිස් ස්ථානයකම නිලධාරියකු හෝ නිලධාරීන් කීප දෙනෙකු යොදවන අතර ඔවුන් ‘දිවයිනේ ලියාපදිංචි අපරාධකරුවන් පරීක්ෂාකරු’ නොහොත් IRC Supervisor ලෙස හඳුන්වනු ලබයි. පොලිස් දෙපාර්තමේන්තු නියෝග සී7 අනුව, ඒ ශ්‍රේණියේ අපරාධකරුවකු සතියකට වතාවක්ද, බී ශ්‍රේණියේ අපරාධකරුවකු සති දෙකකට වතාවක් ද, සී ශ්‍රේණියේ අපරාධකරුවකු මාසෙකට වතාවක් ද මෙමඅපරාධකරුවන් පරීක්ෂාවට ලක් කිරීම සඳහා යොදවා සිටින නිලධාරීන් විසින් පරීක්ෂාකර ඒ සම්බන්ධව ඇති ලේඛනවල සටහන් යෙදීම අනිවාර්ය කරුණක් ලෙස සැලකිය යුතුය.
අයිආර්සී හෙවත් දිවයිනේ ලියාපදිංචි අපරාධකරුවන්ට අමතරව ඊට වඩාත් තත්වයෙන් තරමක් බාල වූ අපරාධකරුවන් කණ්ඩායමක් ද මේ අතර හඳුනාගෙන සිටියි.


RC නොහොත් ලියාපදිංචි අපරාධකරුවන් ලෙස හඳුන්වනු ලබන මොවුන්ට එම පට්ටම නොහොත් තනතුර ලැබීමට අවශ්‍ය සුදුසුකම වන්නේ අපරාධ වැළැක්වීමේ ආඥා පනතේ උපලේඛනයේ සඳහන් වරදකට එක් වතාවක් වැරදිකරු වී බරපතළ වැඩ ඇතිව සිර දඬුවමක් හිමිවීමයි. ලියාපදිංචි අපරාධකරුවන් ආර්සීවරයකු ලෙස අභිෂේක ලැබීම, අයිආර්සීකරුවකු වීමේ ප්‍රථම පියවර ලෙස හැඳින්වීම මේ අනුව වඩාත් නිවැරදිය.


2000 වර්ෂයේ දී වර්තමාන විදේශ කටයුතු අමාත්‍ය ජී එල් පීරිස් මහතා අධිකරණ අමාත්‍ය ධුරය හොබවන ලද කාල සීමාව තුළ ඉතා කාලෝචිත සංශෝධනයක් අපරාධ වැළැක්වීමේ ආඥා පනතට එක් කළේය.


එම සංශෝධනයෙන් කියැවුණේ යමකු අධිකරණය හමුවේ බරපතළ වැඩ ඇතිව සිරදඬුවමකට නියම ව එය යම් කාලසීමාවකට අත්හිටුවනු ලැබුව ද, එම දඬුවම බරපතළ වැඩ ඇතිව නියම වූ සිර දඬුවමක් ලෙසම සලකා ක්‍රියා කළ යුතු බව ය.


පසුගිය ජූනි 6 වන දින කැබිනට් අමාත්‍ය මෙන්ම ආණ්ඩු පක්ෂ ප්‍රධාන සංවිධායකවරයාද වන ප්‍රසන්න රණතුංග අමාත්‍යවරයාට එරෙහිව කොළඹ මහාධිකරණය විසින් පනවන ලද වසර දෙකක බරපතළ වැඩ ඇතිව සිරදඬුවම අත්හිටුවූ සිර දඬුවමක් වුවද, ඉහත සංශෝධනය අනුව නීතිය හමුවේ එය සලකනු ලබන්නේ බරපතළ වැඩ ඇතිව දෙනු ලැබූ සිරදඬුවමක් ලෙසය. එසේම කොළඹ මහාධිකරණ විනිසුරු මංජුල තිලකරත්න ප්‍රසන්න රණතුංග අමාත්‍යවරයාව වරදකරු කරනු ලැබුවේ ලංකා දණ්ඩ නීති සංග්‍රහයේ 373 වගන්තිය හෙවත් බලෙන් ලබා ගැනීමේ චෝදනාව සම්බන්ධවය. බලෙන් ලබා ගැනීමේ චෝදනාව සංයුක්ත වන නෛතික වගන්තිය අපරාධ වැළැක්වීමේ ආඥා පනතේ පළමු උපලේඛනයට අයත් වරදකි.


මේ හේතුවෙන් 2022 ජූනි මස 6 වන දින සිට වර්තමාන රජයේ නාගරික සංවර්ධන හා නිවාස කටයුතු භාර අමාත්‍යවරයා මෙන්ම ආණ්ඩු පක්ෂයේ ප්‍රධාන සංවිධායකවරයාද වන ප්‍රසන්න රණතුංග මහතා ශ්‍රී ලංකා පොලිසියට අනුව ‘ආර්සී’ හෙවත් ලියාපදිංචි අපරාධකරුවෙකි. ඔහුගේ ඇඟිලි සටහන් මෙන්ම පූර්ව විස්තර ද කොළඹ 7 ටොරින්ටන් ප්‍රදේශයේ පිහිටා ඇති අපරාධ ලේඛනාගාරය නොහොත් CRDයේ ගොනුවලට ඇතුළත් විය යුතු අතර ඔහු පදිංචිව සිටින මිනුවන්ගොඩ පොලිස් බල ප්‍රදේශය අයත් පොලිස් ස්ථානයේ ලේඛනවලද ලියාපදිංචි අපරාධකරුවකු ලෙස ඔහුගේ නම නිතැතින්ම ඇතුළත් විය යුතුය.


මෙම නඩු තීන්දුවට එරෙහිව ප්‍රසන්න රණතුංග අමාත්‍යවරයා විසින් අභියාචනයක් ඉදිරිපත් කිරීමට බොහෝ දුරට ඉඩ ඇත. එම ඇපෑල විභාග කර එහි තීන්දුව ප්‍රකාශයට පත් කරන තෙක් ඔහු ලියාපදිංචි අපරාධකරුවකු ලෙස සැලකිය යුතු අතර, අභියාචනය අභියාචනාධිකරණය විසින් පිළිගෙන මහාධිකරණ තීන්දුව ඉවත දමනු ලැබුවහොත් ඔහු නැවත නිදහස් පුද්ගලයකු ලෙස සමාජගත වීම සිදුවෙයි. යම් හෙයකින් ඇපෑල නිෂ්ප්‍රභ කරනු ලැබුවහොත් ඔහුගේ නමට ඉදිරියෙන් එක්වන ‘ලියාපදිංචි අපරාධකරුවකු’ යන පට්ටම කිසිදා ඉවත් කර ගැනීමට ඔහුට හැකි වන්නේ නැත.


මේ වන විට ප්‍රසන්න රණතුංග අමාත්‍යවරයා නාගරික සංවර්ධන සහ නිවාස අමාත්‍ය ධුරය මෙන්ම ආණ්ඩු පක්ෂයේ ප්‍රධාන සංවිධායක ධුරයද හොබවන අතර රටේ නීති සම්පාදනයේ මර්මස්ථානය ලෙස සැලකෙන පාර්ලිමේන්තුවේ මන්ත්‍රීවරයෙකු ලෙසද පාර්ලිමේන්තුව නියෝජනය කරනු ලබයි. ලියාපදිංචි අපරාධකරුවකු මෙම තනතුරු හෙබවීම කොතරම් සදාචාරාත්මක ද යන්න අමාත්‍යවරයා මෙන්ම ඔහු සම්බන්ධ දේශපාලන පක්ෂය සහ රජය විසින් තීරණය කළ යුතු කරුණකි.■

- Advertisement -

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

අලුත් ලිපි