20.9 C
Sri Lanka
3 October,2022

21 වැනි වරටත්
ජනාධිපති අමාත්‍යාංශ විෂයන් වෙනස් කරයි

Must read

■ මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුව
අලි සබ්රිගෙන් ගලවා මහින්දට
■ කාර්ය සාධක බලකා 4ක් අත්හැර දමයි
■ ආර්ථිකය ගොඩදැමීම බැසිල්ට

මෙම අලුතින් එක්කර ඇති සුවිශේෂ ප්‍රමුඛතා දෙස බැලූ විට පෙනෙන්නේ බැසිල් රාජපක්ෂ නම් තනි පුද්ගලයාට එවැනි පුළුල් පරාසයක් ගොඩදැමීම කෙසේ වෙතත් එවැනි පුළුල් පරාසයක කටයුතුවත් කළ හැකිද යන්නය. මන්ද මුදල් ඇමති ධුරය භාර ගැනීමෙන් පසු රට ගොඩදැමීමට අදාළ විශේෂ ආර්ථික ක්‍රියාමාර්ගයක් ඔහු ගෙන ඇති බවක් රටට නොපෙනෙන නිසාය.

අමාත්‍යාංශ විෂයන් වෙන් කිරීම් සම්බන්ධයෙන් වූ ගැසට් පත්‍රය 2021 දෙසැම්බර් 02 වැනි දින සහිතව නිකුත් කළ අංක 2256/39 දරණ අති විශේෂ ගැසට් පත්‍රය මගින් ජනාධිපතිවරයා යළිත් වරක් සංශෝධනයට ලක්කර ඇත.


මේ බලයට පත්වූ දින සිට වසර දෙකක කාලයකදී එම ගැසට් පත්‍රය ජනාධිපතිවරයා සංශෝධනයට ලක්කළ ජයග්‍රාහි 21 වන අවස්ථාවය. බලයට පත්වීමෙන් පසු 2019 දෙසැම්බර් 10 දින අමාත්‍යාංශ විෂයන් වෙන් කිරීම් සම්බන්ධයෙන්වූ පළමු ගැසට් පත්‍රය ජනාධිපතිවරයා නිකුත් කළ අතර එම ගැසට් පත්‍රයත් සමගින් අමාත්‍යාංශ විෂයන් වෙන්කිරීම සම්බන්ධයෙන් ජනාධිපතිවරයා නිකුත් කර ඇති මුළු අති විශේෂ ගැසට් පත්‍ර සංඛ්‍යාව 22කි. ඒ 2019 දෙසැම්බර් මුල් ගැසට් පත්‍රය, 2020 වසරේ නිකුත් කළ ගැසට් පත්‍ර 9 හා 2021 මේ වනවිට නිකුත් කර ඇති ගැසට් පත්‍ර 12 සමගින්ය.


රට ගොඩනැඟීම සඳහා තමන්ට ඇතැයි කියූ වැඩපිළිවෙළ අමාත්‍යාංශ විෂයන් වෙන් කිරීමේදී සිදුකරන ළදරු බව අපට මොනවට කියාපායි. ඒ සමඟ වියත්මගේ වියතුන් විසින් සකස්කළ විද්‍යාත්මකව අමාත්‍යාංශ වෙන් කර රට සෞභාග්‍ය කරා ගෙන යෑමේ වැඩපිළිවෙළ කුමන ආකාරයේ එකක්ද යන්න අපට පෙන්නුම් කරයි. ජේආර් ජයවර්ධනගේ සිට මෙතෙක් බලයේ සිටි කිසි විධායක ජනාධිපතිවරයකු මෙතරම් අවස්ථාවන් ගණනාවක් යොදා ගනිමින් අමාත්‍යාංශ විෂයන් වෙනස් කිරීමේ විහිළුසහගත තත්වයක් අපට පෙන්නුම් කර නැත.


අමාත්‍යාංශ විෂයන් වෙන් කිරීමේ අවසන් සංශෝධනය තුළ ජනාධිපති කාර්යාලය, බුද්ධ ශාසන, ආගමික හා සංස්කෘතික කටයුතු අමාත්‍යාංශය හා අධිකරණ අමාත්‍යාංශයට අයත් ආයතන සංශෝධනය කිරීම් සිදුකර ඇති අතර එම ගැසට් පත්‍රය තුළ මුදල් අමාත්‍යාංශ ශීර්ෂයක්ද ඇතත් ඊට අයත් ආයතනික වෙනස්කිරීම් කිසිවක් සිදුවී නැත. ඒ වෙනුවට එහි කාර්යභාරයට අදාළ සුවිශේෂ ප්‍රමුඛතා අලුතින් එක්කර ඇත.


මෙහිදී, ත්‍රිවිධ හමුදා සාමාජිකයින් කොරෝනා වෛරසය ආසාදනයෙන් වළක්වා ගැනීම සඳහා සෑම හමුදාවක් විසින්ම ගත යුතු ක්‍රියාමාර්ග අධ්‍යයනය කර එකී පියවර ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා උපදෙස් ලබාදීම පිණිස වන ජනාධිපති කාර්ය සාධක බලකාය, ආර්ථික පුනර්ජීවනය හා දරිද්‍රතාව තුරන් කිරීම සඳහා වන ජනාධිපති කාර්ය සාධක බලකාය, ජාතික සංවර්ධන ප්‍රමුඛතා සහ ස්වයං රැකියා හා පාරම්පරික වෘත්තීන්හි නියැලෙන කුඩා ආර්ථික ජීවනෝපාය අවශ්‍යතා වෙනුවෙන් භූ සම්පත් යොදා ගැනීම සහ ඒවා ලබා ගැනීමේ මූලාශ්‍ර හා ක්‍රමවේදයන් අධ්‍යයනය කිරීම සඳහා වන ජනාධිපති කාර්ය සාධක බලකාය හා කොවිඩ් 19 ජාතික එන්නත්කරණ සැලැස්ම ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා වන ජනාධිපති කාර්ය සාධක බලකාය ජනාධිපතිවරයාගෙන් ඉවත් කර ඇත. ප්‍රශ්නය වන්නේ එම කාර්ය සාධක බලකා වෙනත් කිසිඳු අමාත්‍යාංශයකටද යොමුකර නැති වීමය.


එහි අනෙක් තේරුම වන්නේ එම කාර්ය සාධක බලකා හතර ජනාධිපතිවරයා ක්‍රියාත්මක නොකිරීමට හෙවත් අහෝසි කිරීමට තීරණය කර ඇති බවයි. ඒ අනුව අපට පෙන්නුම් කරන්නේ හමුදා සාමාජිකයින් කොරෝනා වෛරසයෙන් ආරක්ෂා කිරීම ජනාධිපතිවරයා අත්හැර දමා ඇති බවයි. ඒ සඳහා පත්කළ මාෂල් ඔෆ් ද එයාර් ෆෝස් රොෂාන් ගුණතිලක, අද්මිරාල් ජයන්ත පෙරේරා, රියර් අද්මිරාල් ආනන්ද පීරිස් හා මේජර් ජෙනරාල් සුමේධ පෙරේරා යන විශ්‍රාමික හමුදා නිලධාරීන්ට ඒ සම්බන්ධයෙන් පැවරූ රාජකාරිය අහෝසි කර දමා ඇති බවයි.


ආර්ථික පුනර්ජීවනය හා දරිද්‍රතාව තුරන් කිරීම වෙනුවෙන් වූ කාර්ය සාධක බලකාය අත්හැර දැමීම මගින්ද ජනාධිපතිවරයා පෙන්නුම් කර ඇත්තේ විශේෂයෙන් ඒ සඳහා පත්කළ නේචර් සීක්‍රට් අධිපති සමන්ත කුමාරසිරි, මාස් හෝල්ඩිංග්ස් හි ෂෙරාඩ් අමලීන්, ඊඩබ්ලිව් ක්‍රිසි හි සංජීව ගුණවර්ධන හා රයිගම් මාර්කටින්හි රවී ලියනගේ වැන්නවුන් අත්හැර දමා හෝ ඔවුන් ජනාධිපතිවරයාව අත්හැර දමා ඇති බවයි.


ස්වයං රැකියා හා පාරම්පරික වෘත්තීන්හි නියැලෙන්නන් සම්බන්ධයෙන් වූ කාර්ය සාධක බලකාය අත්හැරීම මගින් ජනාධිපතිවරයා පෙන්නුම් කර ඇත්තේ අඩු ආදායම්ලාභීන් හා දේශීය දේවල් යන්නද ජනාධිපතිවරයාගේ විෂය පථයේ මේ මොහොතේ පවතින දේවල් නොවන බවයි.


කෝවිඩ් 19 සඳහා වූ ජාතික එන්නත්කරණ වැඩපිළිවෙළ සම්බන්ධයෙන් වූ කාර්ය සාධක බලකාය අත්හැර දැමීම මගින් කොවිඩ් 19ට එරෙහිව එන්නත්කරණයෙන් පමණක් රට ගොඩගැනීමේ සිහිනයෙන් ඉවත්වීම මෙන්ම ඒ සඳහා විශේෂයෙන් පත්කර තිබූ වෛද්‍ය අනුරුද්ධ පාදෙනිය වැන්නවුන් අත්හැර දමා ඇති බව ජනාධිපතිවරයා පෙන්නුම් කර ඇත.
ඒ මගින් අප තේරුම්ගත යුතු කාරණය වන්නේ කෝකටත් තෛලය ලෙස පිහිටුවන ලද කාර්ය සාධක බලකා එකී ප්‍රශ්නවලට විසඳුම් ගෙනදී නැති බව පසුව හෝ ජනාධිපතිවරයා තේරුම් ගෙන ඇති බවයි. එසේත් නැත්නම් එවැනි ප්‍රශ්න විසඳිය යුතු නැති බවට ජනාධිපතිවරයා තීරණයකට එළැඹී ඇති බවයි.


ඊට අමතරව අමාත්‍යාංශ යටතේ ඇති ආයතන සංශෝධනය කිරීමේදී සිදුකර ඇති විශේෂම වෙනස්කම වන්නේ අලි සබ්රි ඇමතිවරයාගේ අධිකරණ අමාත්‍යාංශය යටතේ පැවති මහා භාරකාර දෙපාර්තමේන්තුව අගමැති මහින්ද රාජපක්ෂ යටතේ ඇති බුද්ධ ශාසන, ආගමික හා සංස්කෘතික කටයුතු අමාත්‍යාංශයට එක්කර තිබීමය.


කෙසේ හෝ බැසිල් රාජපක්ෂගේ මුදල් අමාත්‍යාංශයට අලුතින් එකතුකර ඇති සුවිශේෂ ප්‍රමුඛතා දෙස බැලීමේදී පෙනෙන්නේ රට තුළ ඇති වී ඇති මේ සකලවිධ ආර්ථික අර්බුදයෙන් ගොඩඒම සඳහා ඔහු තවදුරටත් බැසිල් රාජපක්ෂ කෙරෙහි විශ්වාසය තබා ඇති බවයි. ඔහු ගැන තවදුරටත් විශ්වාසය තබා ගැනීමට හේතුව වන්නට ඇත්තේ තමාව ගොඩදානවා නම් ගොඩදැමිය හැකි පවුලේ එකම මහ මොළකරු ඔහු යැයි සිතෙන නිසා විය යුතුය.


ඒ සඳහා ජනාධිපතිවරයා බැසිල් රාජපක්ෂට දී ඇති අලුත් සුවිශේෂ ප්‍රමුඛතා වන්නේ,
ඉතුරුම් හා ආයෝජන දිරි ගැන්වෙන පරිදි බැංකු මූල්‍ය ආයතන ශක්තිමත් කිරීමේ ප්‍රතිසංස්කරණ ක්‍රියාත්මක කිරීම,


බිඳවැටී ඇති මූල්‍ය ආයතන ව්‍යාපාර නැවත නඟා සිටුවීම සඳහා අවශ්‍ය ආයතනික ප්‍රතිසංස්කරණ ක්‍රියාත්මක කිරීම,


කෘෂිකර්මය, ඉදිකිරීම් ක්ෂේත්‍රය, තොරතුරු තාක්ෂණ කර්මාන්ත, සුළු හා මධ්‍ය පරිමාණ ව්‍යාපාර, සංචාරක හා අපනයන අංශ වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා ජාතික සංවර්ධන, මුදල් හා ප්‍රාග්ධන වෙළඳපළ වැඩසටහන් සම්බන්ධීකරණය හා පුළුල් කිරීම,


බැඳුම්කර හා කොටස් වෙළඳපළ ආකර්ෂණීය කරවීම,


භාණ්ඩාගාර බිල්පත් සහ බැඳුම්කර ප්‍රාථමික වෙළඳපළ ප්‍රතිසංස්කරණ හා නියාමන කටයුතු ශක්තිමත් කිරීම,


අන්තර්ජාතික ව්‍යාපාර ප්‍රමුඛයන් :ෂබඑැරබ්එසදබ්ක ඊමිසබැි ඨස්බඑි* ගේ ව්‍යාපාරික ආයතනවල ප්‍රධාන කාර්යාල කොළඹ සහ වරාය නගරය ආශ්‍රිතව ස්ථාපනය කිරීමට අවශ්‍ය පහසුකම් ස්ථාපිත කිරීම,


විදේශ ආයෝජකයින් මෙරටට ගෙන්වා ගැනීම සඳහා පෞද්ගලික අංශයේද සහාය ඇතිව සෞභාග්‍යයේ දැක්ම නව ආර්ථික සැලැස්ම ප්‍රවර්ධනය සඳහා ජාත්‍යන්තර ප්‍රචාරණ වැඩපිළිවෙළ දියත් කිරීම,


මහා පරිමාණ දේශීය ආයෝජකයින්ට අධිතාක්ෂණික නිෂ්පාදන :්‍යසටය ඔැජයබදකදටහ ඡරදාමජඑි* ආරම්භ කිරීම සඳහා අවශ්‍ය පහසුකම් පුළුල් කිරීම,


දේශීය ව්‍යාපාරිකයින්ට තරගකාරීව නිසි ලෙස ව්‍යාපාර ක්ෂේත්‍රවලට විදේශ ආයෝජන ප්‍රවේශ නියාමනය හා දේශීය ව්‍යාපාරිකයින් ආරක්ෂා කොට ඔවුන්ව සවිබල ගැන්වීමට විශේෂ වැඩසටහනක් ක්‍රියාත්මක කිරීම,


රාජ්‍ය ව්‍යාපාර ආර්ථික හා සමාජීය වශයෙන් ජාතික ආර්ථිකයේ කරනු ලබන දායකත්වය ශක්තිමත් කිරීම සඳහා අවශ්‍ය ප්‍රතිසංස්කරණ හඳුන්වා දෙමින් ඒවායේ මූල්‍ය ශක්තිය වැඩි කිරීම


ආර්ථික පුනර්ජීවනය හා දරිද්‍රතාව තුරන් කිරීම සඳහා වන ජනාධිපති කාර්ය සාධක බලකාය වෙත පැවරී තිබූ සියලුම කාර්යන් ඉටු කිරීම ආදියය.


මෙම අලුතින් එක්කර ඇති සුවිශේෂ ප්‍රමුඛතා දෙස බැලූ විට පෙනෙන්නේ බැසිල් රාජපක්ෂ නම් තනි පුද්ගලයාට එවැනි පුළුල් පරාසයක් ගොඩදැමීම කෙසේ වෙතත් එවැනි පුළුල් පරාසයක කටයුතුවත් කළ හැකිද යන්නය. මන්ද මුදල් ඇමති ධුරය භාර ගැනීමෙන් පසු රට ගොඩදැමීමට අදාළ විශේෂ ආර්ථික ක්‍රියාමාර්ගයක් ඔහු ගෙන ඇති බවක් රටට නොපෙනෙන නිසාය. පාර්ලිමේන්තුව තුළ හා ඉන් පිටත රටේ ආර්ථික අර්බුදයේ ස්වභාවය මිස එයින් ගොඩඒමේ මාර්ගයක් ගැන ඔහු කියා නැත. රටේ ආර්ථික අර්බුදය විසඳීමට විසඳුමක් නැති බැසිල් රාජපක්ෂට විසඳුම් සෙවීමේ කාර්යයන් බාරදීමෙන් අවසාන වශයෙන් ජනාධිපතිවරයා පෙන්නුම් කර ඇත්තේද ඔහුටද මේ ආර්ථික අර්බුදය සම්බන්ධයෙන් හා රටේ අනෙකුත් ප්‍රශ්න විසඳීම සම්බන්ධයෙන්ද විසඳුම් නැති බවය.■

- Advertisement -

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

අලුත් ලිපි