No menu items!
25.3 C
Sri Lanka
18 November,2025

පාසල් කාලය පැය භාගයකින් දීර්ඝ කිරීම ගුරු විදුහල්පති සමිති සටන

Must read

නව අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ යටතේ ලබන වසරේ සිට පහ ශ්‍රේණියේ සිට ඉහළට පාසල් පවත්වන වේලාව පැය භාගයකින් වැඩි කිරීමට අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය ගෙන ඇති තීරණයට මේ වනවිට ගුරු හා විදුහල්පති වෘත්තීය සමිති සිය විරෝධය පළකර ඇත. ඔවුන් සඳහන් කරන්නේ එම තීරණය ආපස්සට ගැනීමට කටයුතු නොකළහොත් දෙසැම්බර් මාසයේ සිට වර්ජනයක නිරත වන බවයි.

පාසල් කාලය වැඩි කිරීමේ එම තීරණය ගුරුවරුන් හා විදුහල්පතිවරුන් සමඟ කිසිඳු සාකච්ඡාවකින් තොරව අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශ්‍ය තීරණය කර ඇති බවත්, ළමයින් සම්බන්ධයෙන් එය සෘණත්මකව බලපාන බවත් ගුරු විදුහල්පති වෘත්තීය සමිතිවල මතය වී ඇත.

එහෙත් අධ්‍යාපන, උසස් අධ්‍යාපන හා වෘත්තීය අධ්‍යාපන ඇමතිවරියද වන අගමැතිවරිය ඒ සම්බන්ධයෙන් කියා ඇත්තේ ගුරුවරුන් හා විදුහල්පතිවරුන් සමඟ මෙන්ම එම වෘත්තීයය සමිති සමඟ කාලයක් තිස්සේ මේ ගැන සාකච්ඡා කළ බවත්, බිම් මට්ටමේ සිටින ගුරුවරුන්ගෙන් එයට විරෝධයක් නැති බවත්ය.

මෙම අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ සම්බන්ධයෙන් අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් නාලක කළුවැව ED/17/03/01/01/01 යටතේ 2025.10.22 දින සහිතව සියලුම පළාත් අධ්‍යාපන ලේකම්වරුන්, පළාත් අධ්‍යාපන අධ්‍යක්ෂවරුන්, කලාප අධ්‍යාාපන අධ්‍යක්ෂවරුන්, කොට්ඨාශ අධ්‍යාපන අධ්‍යක්ෂවරුන්, පිරිවෙන් පරිවේණාධිපති හිමිවරුන් හා රජයේ හා රජයේ අනුමත පෞද්ගලික පාසල්වල විදුහල්පතිවරුන් අමතමින් චක්‍රලේඛයක් නිකුත් කර තිබේ.

නව අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ ක්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා වන පූර්ව උපදෙස් සංග්‍රහය යනුවෙන් එම චක්‍රලේඛය හඳුන්වා ඇති අතර 2026 වර්ෂයේ සිට ප්‍රාථමික අංශයේ 1 ශ්‍රේණියට හා කණිෂ්ඨ ද්විතීක අංශයේ 6 ශ්‍රේණියට හඳුන්වා දීමට අපේක්ෂිත අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ යටතේ ඊට අදාළ උපදෙස් ලබාදීම සිදුකර ඇත.

ඒ යටතේ සඳහන් කරන්නේ එම අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ නිදහස් අධ්‍යාපනය සහ සම ප්‍රවේශය, මානව සංවර්ධනයට හා සේවා නියුක්තියට අදාළත්වය, සියල්ලන්ටම පිළිගත හැකි බව, සමාජයට වගවන පුරවැසියන්, තිරසර බව සහ නවෝත්පාදනය හා යාවජීව අධ්‍යාපනය යන අධ්‍යාපන ප්‍රතිපත්තිමය මූලධර්ම මත සකස් කර ඇති බවයි.

එමෙන්ම, ජාතික අධ්‍යාපන ඉලක්ක හා අනුගත වීම, විෂය මාලාවේ අදාළත්වය සහ ගුණාත්මකභාවය ඉහළ නැංවීම, සිසුන්ගේ ඉගෙනුම්ඵල ඉහළ නැංවීම, විද්‍යාව සහ තාක්ෂණ විෂයධාරාවට සිසුන් ඇතුළත් වීම ඉහළ නැංවීම, තිරසර සංවර්ධන ඉලක්ක සහ පුරවැසි අධ්‍යාපනය ප්‍රවර්ධනය, 21 වන ශතවර්ෂයට අවශ්‍ය කුසලතා සංවර්ධනය, සමාජ සාධාරණත්වය සහ අන්තර්කරණය තහවුරු කිරීම, පාසල් ප්‍රජා සම්බන්ධතා ශක්තිමත් කිරීම හා සිසුන් තුළ ව්‍යවසායකත්ව මානසිකත්වය ප්‍රවර්ධනය යන සුවිශේෂි අරමුණු ඒ මගින් අපේක්ෂා කරන බවයි.

ඒ අනුව ප්‍රාථමික අධ්‍යාපනයේ ඉගෙනුම් ක්ෂේත්‍ර මව් භාෂාව, ඉංග්‍රීසි භාෂාව, දෙවන ජාතික භාෂාව, ගණිතය, ආගම හා සාර්ධර්ම අධ්‍යාපනය, ආරම්භක විද්‍යාව සහ පරිසරය ආශ්‍රිත ක්‍රියාකාරකම්, ඒකාබද්ධ සෞන්දර්ය අධ්‍යාපනය, සෞඛ්‍ය හා ශාරීරික අධ්‍යාපනය සහ විෂය සමගාමී ක්‍රියාකාරකම්වලින් සමන්විත වන බව එම චක්‍රලේඛයේ සඳහන් කර තිබේ.
ඒ අනුව ප්‍රාථමික අංශයේ පළමු හා දෙවන ප්‍රධාන අවධීන් වන 1 සිට 4 ශ්‍රේණිය දක්වා පාසල් පවත්වන වේලාවන්වල කිසිඳු වෙනසක් සිදුනොවේ. ඒ අනුව 1 ශ්‍රේණිය පෙරවරු 7.30ට ආරම්භව දහවල් 12.30ට අවසන් වන අතර 2 සිට 4 ශ්‍රේණිය දක්වා පන්ති පෙරවරු 7.30ට ආරම්භව පස්වරු 1.30ට අවසන් වේ. නමුත් නව අධයාපන ප්‍රතිසංස්කරණ යටතේ 5 ශ්‍රේණිය පෙරවරු 7.30ට ආරම්භව පස්වරු 2 දක්වා පැවැත්වේ. එහි විශේෂයෙන් සඳහන් කර ඇත්තේ සමස්ත පාසල් පවත්වන කාලය තුළ ප්‍රාථමික ගුරුවරු පාසලේ රැඳී සිටිය යුතු බවයි. එසේ රැඳී සිටින කාලය තුළ ඉදිරි දින සඳහා පාඩම් සංවිධානය කර ගැනීමේ හැකියාව ගුරුවරුන්ට පවතින බවයි.

6 ශ්‍රේණියේ සිට 9 ශ්‍රේණිය දක්වා වන කණිෂ්ඨ ද්විතීක අධ්‍යාපනයේ නව විෂය මාලාව අනිවාර්ය විෂය 14කින් සමන්විත වන බවත්, ඒවා මොඩියුල මගින් ඉගැන්වීමට අපේක්ෂා කරන බවත් සඳහන් කර ඇත. එමෙන්ම ක්‍රීඩා හා සමිති සමාගම් සඳහා සහභාගී වීමට සෑම දරුවෙකුටම අවකාශ ලබාදී ඇති බවත්, 6 වන ශ්‍රේණියේ සිට තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය, ජීවිතය සඳහා තාක්ෂණය සහ ව්‍යවසායකත්වය හා මූල්‍ය සාක්ෂරතාව ලෙස නව විෂයන් 3ක්ද හඳුන්වා දීමට අපේක්ෂිත බවත් සඳහන් කර ඇත.

තවද මූලික විෂයන්ගෙන් අනිවාර්යෙන්ම හැදෑරිය යුතු මොඩියුලවලට අමතරව සිසුන් උනන්දුවක් දක්වන ක්ෂේත්‍ර පිළිබඳ අධ්‍යයනය පුළුල් කිරීමට හෝ විශේෂීකරණය කිරීමට හෝ සිසුන්ට අවස්ථාව ලබාදීමත්, විෂයය ක්ෂේත්‍ර තුළ දරුවන්ගේ දැනුම කුසලතා තවදුරටත් සංවර්ධනය කර ගත හැකි පරිදි හා සිසුන්ගේ කැමැත්ත පරිදි වැඩිදුර ඉගෙනුම් මොඩියුල 3ක් වාරයකට අධ්‍යයනය කළ යුතු බවත් සඳහන් කර ඇත.

එම අනිවාර්යෙන්ම හැදෑරිය යුතු මූලික විෂයන් වන්නේ, මව් භාෂාව, ඉංග්‍රීසි භාෂාව, දෙවන ජාතික භාෂාව, ගණිතය, විද්‍යාව, සෞඛ්‍ය හා ශාරීරික අධ්‍යාපනය, තොරතුරු හා සන්නිවේදන තාක්ෂණය, ජීවිතය සඳහා තාක්ෂණය, භූගෝල විද්‍යාව, ඉතිහාසය, පුරවැසි අධ්‍යාපනය, ආගම හා සාර්ධර්ම අධ්‍යාපනය, සෞන්දර්ය අධ්‍යාපනය, ව්‍යවසායකත්වය හා මූල්‍ය සාක්ෂරතාවයි. ක්‍රීඩා, සමාජ සහ සංගම් සිසුන්ගේ සහභාගිත්වය සඳහා යෝජනා කර තිබේ.

ඒ අනුව කණ්ෂ්ඨ ද්විතීක පන්ති පවත්වන වේලාවන් පෙරවරු 7.30 සිට පස්වරු 2 දක්වා තීරණය කර ඇති අතර එම කාලය තුළදී එක් කාල පරිච්ඡේදයක් මිනිත්තු 50ක් වන සේ කාල පරිච්ඡේද 7ක් පැවැත්විය යුතු බව සඳහන් කර ඇත.

පෙරවරු 7.30 සිට පස්වරු 1.30 දක්වා දැනට තියෙන පැය 6ක පාසල් කාලය තුළ කාලපරිච්ඡේද 8ක් හෙවත් පීරියඩ් 8ක් ඇත. එම කාලපරිච්ඡේදයක් සඳහා මිනිත්තු 40ක කාලයක් ගතහොත් අධ්‍යාපනය ලබානොදෙන මිනිත්තු 40ක කාලයක් දිනක පාාසල් කාලයක් තුළ ඉතිරිවේ. දිවා විවේකය සඳහා විනාාඩි 20ක කාලයක්ද, උදෑසන රැස්වීම හා ආගම සිහිකිරීම වැනි කටයුතු සඳහා ඉතිරි කාලයද ගත්විට ඉතිරි කාලය ඒ සඳහා යෙදවේ. එසේ ඉතිරිවන කාලය පාසල්වල සමහර කාලපරිච්ඡේද විනාඩි 45 දක්වා වීමටද බලපා තිබේ.

නව ප්‍රතිසංස්කරණ වලට අනුව විනාඩි 50 කාලපරිච්ඡේද ඇත්තේ 7ක් නිසා පැය 6 1/2 ක පාසල් කාලයෙන් තවත් විනාඩි 40ක කාලයක් ඉතිරි වේ. ප්‍රධාන විවේකය විනාඩි 20ක් ලබාදුන් විට ආරම්භක රැස්වීම හා ආගම සිහිකිරීම හැරුණු විට තවත් විනාඩි 10ක කාලයක් ඉතිරිවේ. ලංකා ගුරු සංගමයේ ලේකම් ජෝශප් ස්ටාලින් කිසිදු ප්‍රායෝගිකත්වයක් නැති තවත් විනාඩි 10ක විවේක කාලයක් ලබාදෙනවා යැයි කියන්නේ එම ඉතිරිවන කාලයට විය යුතුය.

එහෙත් මෙම ප්‍රතිසංස්කරණ සම්බන්ධයෙන් සංසරණය වන තවත් කාල සටහනකට අනුව පෙරවරු 7.30 සිට පෙරවරු 7.40 දක්වා උදෑසන රැස්වීම හා ආගමික වතාවත් සිදුකිරීම, 7.40 සිට 8.30 දක්වා පළමු කාල පරිච්ඡේදය, 8.30 සිට 8.35 දක්වා නාමලේඛන ලකුණු කිරීම, පෙරවරු 8.35 සිට 9.25 දක්වා දෙවන කාල පරිච්ඡේදය, පෙරවරු 9.25 සිට 10.15 දක්වා තෙවන කාලපරිච්ඡේදය, පෙරවරු 10.15 සිට 10.40 දක්වා විවේක කාලය, පෙරවරු 10.40 සිට 11.30 දක්වා සිව්වන කාල පරිච්ඡේදය, පෙරවරු 11.30 සිට පස්වරු 12.20 දක්වා පස්වන කාල පරිච්ඡේදය, පස්වරු 12.20 සිට 1.10 දක්වා හයවන කාල පරිච්ඡේදය හා පස්වරු 1.10 සිට 2.00 දක්වා හත්වන කාල පරිච්ඡේදය ලෙසින් සඳහන් කර තිබේ.
ජෝශප් ස්ටාලින් මහතා ඔහුගේ පැහැදිලි කිරීමේ සඳහන් කරන පරිදි මෙය අධ්‍යාපන ප්‍රතිපත්ති ප්‍රතිසංස්කරණයක් නොවන විෂය මාලා ප්‍රතිසංස්කරණයක් පමණක් නම් එය අර්ධ වශයෙන් සිදුකරන අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණයක් ලෙස හඳුනාගත හැකිය. එමෙන්ම ඔහු ප්‍රකාශ කරන බරපතලම කාරනය වන්නේ අධ්‍යාපන ප්‍රතිපත්ති සම්බන්ධයෙන් තීන්දු තීරණ ගැනීමට නිල වගකීම ඇති හා ඒ සම්බන්ධයෙන් විශේෂඥතාව ඇති පිරිසක් ජාතික අධ්‍යාපන කොමිසමේ සිටියදී, විෂයමාලා සම්බන්ධයෙන් තීන්දු තීරණ ගන්නා ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනයේ පිරිසක් පාසල් පවත්වන වේලාව සම්බන්ධයෙන් තීන්දු තීරණ ගත්තේ කෙසේද යන්නයි.

පාසල් කාලය දීර්ඝ කිරීමේ මෙම තීන්දුව සම්න්ධයෙන් පක්ෂව කතා කරන බොහෝ පිරිසක් බටහිර රටවල පාසල් කාලය සන්සන්දනය කිරීමට පෙළඹෙති. එහෙත් එම පාසල් පවත්වන කාලය අපේ පාසල් පවත්වන කාලයට වඩා දීර්ඝ ලෙස පෙනුනද ඇත්තම තත්වය වන්නේ විෂයන් ඉගැන්වීම සඳහා හෝ ඉගෙන ගැනීම සඳහා ලබාදී ඇති කාලය අපේ රටට වඩා අඩු එකක් බවයි. දිවා විවේකයක්ද සහිත එම රටවල පාසල් කාලයේ දිවා විවේකයෙන් පසු කාලය වෙන්කර ඇත්තේ ක්‍රීඩා ඇතුළු බාහිර ක්‍රීයාකාරකම් සඳහාය.

කෙසේ වෙතත් මෙම පාසල් කාලය දීර්ඝ කිරීමේ ප්‍රතිසංස්කරණ සම්බන්ධයෙන් ගත්කළ ඒ සම්බන්ධයෙන් ගුරු විදුහල්පතිවරුන් ඇතුළු අධ්‍යාපන ක්ෂේත්‍රයට සම්බන්ධ පිරිස් සමඟ සාකච්ඡාවක් සිදුකර නැති බව ඔවුන්ගේ චෝදනාවලින් හා අභියෝගවලින් පෙනී යයි. එමෙන්ම අධ්‍යාපන ප5තිපත්ති සෑදිය යුතු ජාතික අධ්‍යාපන කොමිසමේ හා ඉන් පිටත සිටින විශේෂඥයන් සමඟ ඒ සම්බන්දයෙන් සාකච්ඡාවක් සිදුවී නැති බවද පෙනී යයි.

ඒ නිසා සිදුවිය යුත්තේ නූතන ලෝකයේ පාාසල් අධ්‍යාපනයට බොහෝ පිටුපසින් සිටින හා ළමයින් නිර්මාණාත්මකව පුබුදුවනවා වෙනුවට ඔවුන් පීඩාවට පත්කර ඇති අප රටේ පාසල් අධ්‍යාපන ක්‍රමය සඳහා වගකිවයුතු පාර්ශවකරුවන් සමඟ සිදුකරන සාකච්ඡාවක් මගින් පැලැස්තර වෙනුවට අලුත්ම අධ්‍යාපන ක්‍රමයක් හඳුන්වා දීමය. එවැන්නක් කිරීමේ හැකියාව වුවමනාවක් ඇත්නම් වත්මන් ආණ්ඩුවට පවතින අතර ගුරු හා විදුහල්පති වෘත්තීය සමිතිවලටද එවැන්නක් මඟහැර යා නොහැකි වනු ඇත.

කාලය දික් කරන්න ගත්ත පදනම කුමක්ද?
ජෝශප් ස්ටාලින්
ලේකම්, ලංකා ගුරු සංගමය

පාසල් කාලය 7.30 සිට 1.30 දක්වා තීරණය කර තිබෙන්නේ මනෝවිද්‍යාත්මත හේතු මත ළමයෙක්ගේ දරා ගැනීමේ ශක්තිය තීරණය කරලා. කාලය දික් කිරීමේදී ඒ අය ගත්ත පදනම කුමක්ද? එහෙම පදනමක් නෑ. මේ ගැන ඇහැව්වම අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශයේ අතිරේක ලේකම්වරයෙක් කිව්වේ ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනය කිව්ව නිසා කළ එකක් කියලා. ජාතික අධ්‍යාපන ආයතනයට පැවරිලා තියෙන්නේ විෂයමාලා සංවර්ධනය පමණයි. ප්‍රතිපත්ති හැදීමේ බලයක් එම ආයතනයට නෑ. ප්‍රතිපත්ති හැදීමේ බලය තියෙන්නේ ජාතික අධ්‍යාපන කොමිසමට. මේක අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණයක් නෙමේ විෂයමාලා ප්‍රතිසංස්කරණයක්,අගමැති කියනවා මේක සාකච්ඡා කර කළ එකක් බව. ඒක පට්ට පල් බොරුවක්. කා එක්කද සාකච්ඡා කළේ.

දැනට තියෙන පාසල් කාලය තමයි ළමයකුට ඉන්න පුළුවන් පාසල් කාලය කියලා තීරණය කරලා තියෙන්නේ. එම කාලයේත් හවස විද්‍යා ගණිත විෂයන් දාන්නේ නෑ. කාලය දික් කරලා තව විනාඩි 10ක විවේකයක් දාලා තියෙනවා. ඒක ප්‍රායෝගික නොවන එකක්. ළමයෙක්ට පන්තියෙන් එළියට ගිහින් නැවත පන්තියට එන්නවත් මදි.

ලබන වසරේ සිට මේ අධ්‍යාපන ප්‍රතිසංස්කරණ ක්‍රියාත්මක කරන්නේ 1 හා 6 ශ්‍රේණිවලට. 6 ශ්‍රේණියේ සිට ඉහළට තියෙන පන්තිවලට විනාඩි 40ක පීරියඩ් එකක් ක්‍රියාත්මක කරන්නේ. ඒ එම ශ්‍රේණිවල තියෙන්නේ පැරණි විෂය නිර්දේශය නිසා. එම විෂය නිර්දේශයට තමයි දැනට තියෙන පීරියඩ් හදලා තියෙන්නේ.

මේ ප්‍රශ්නවලට ලබාදෙන උත්තර තමයි ටියුෂන් පන්ති කොහොමද පැය ගණන් ළමයි විශාල ගණනක් දාලා පවත්වාගෙන යන්නේ කියලා කියන එක. මේ දෙක සමාන කරන්න බෑ. රජය ලබාදෙන්නේ ප්‍රමිතිගත අධ්‍යාපනයක්.

විදේශ රටවල මීට වඩා පාසල් කාලය වැඩියි කියලා කියනවා. එහෙත් ඇත්ත තත්වය තමයි ඒවායේ දවල් කාලයෙන් පසු ඉතිරි කාලය තියෙන්නේ ක්‍රියාකාරකම්වලට.

ඒ වගේම මෙහිදී ගුරුවරුන්ටත් ප්‍රශ්නයක් තියෙනවා. සමහරුන් ගොඩාක් දුර ඉඳන් සේවයට එන්නේ. සමහර අයට පැය හතරක පහක කාලයක් යනවා ඉන්න තැන ඉඳලා පාසලට එන්න. ඒ නිසා ඔවුන්ට ආපසු යෑමේ ප්‍රශ්න පැන නඟිනවා. ගුරුවරයා කරන්නේ කාර්යාල සේවයක් නෙමේ. බුද්ධිමය කාර්යභාරයක්. ගෙදර ගිහිනුත් කරන්න වැඩ තියෙනවා. ඊලඟ දවසට ලෑස්ති වෙන්න ඕන.

 

 

- Advertisement -spot_img

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

අලුත් ලිපි