21 C
Sri Lanka
6 October,2022

ශවේන්ද්‍ර ගියාට තනතුරේ නීත්‍යනුකූලබව ගැන ප්‍රශ්නය අවසන් වන්නේ නැත

Must read

තමාට ධුරයේ කටයුතු කිරීමට ජනාධිපතිවරයා ලබාදී ඇති කාලය තවදුරටත් ඉදිරියට තිබෙන බව සිරස රූපවාහිනියේ ප්‍රශ්න 10ක් වැඩසටහනට එක්වෙමින් ප්‍රකාශ කළ යුද හමුදාපති ශවේන්ද්‍ර සිල්වාට, එම ප්‍රකාශයෙන් සතියක් ගතවන්නටත් පෙර මැයි 31 දින සිට විශ්‍රාම යන්නට සිදුවන බව නිවේදනය කෙරිණි. ඒ අනුව මැයි 31 දින යුද හමුදාපති ශවේන්ද්‍ර සිල්වා ධුරයෙන් විශ්‍රාම ගත් අතර ඔහු එතෙක් වැඩ බලමින් සිටි ආරක්ෂක මාණ්ඩලික ප්‍රධානි ධුරයේ ස්ථීර ලෙස පිහිටුවනු ලැබීය.


වයස අවුරුදු 55 පිරීම නිමිත්තෙන් 2019 වර්ෂයේ ජුනි 21 දින යුද හමුදාවෙන් විශ්‍රාම යායුතුව සිටි ඔහු එවක ජනාධිපති මෛත්‍රීපාල සිරිසේන විසින් ලබාදුන්නේ යැයි කී මාස 6ක සේවා දිගුවක් සමඟ තවදුරටත් යුද හමුදාවේ කටයුතු කිරීමට වරම් ලබා ගත්තේය. ඉන්පසු ඔහු එම සේවා දිගු කාලයේදී යුද හමුදාපති ධුරයට පත්කරනු ලැබීය. එතැන් සිට මේ දක්වා ඔහු යුද හමුදාපති ධුරයේ කටයුතු කළේය. එහෙත් එම කාලය තුළ කටයුතු කිරීමට ඔහුට සේවා දිගු ලැබුණාද යන්න අවිනිශ්චිත විය. ඊට හේතුව ඔහුට ලබාදුන්නා යැයි කී සේවා දිගු සම්බන්ධයෙන් ප්‍රකාශයට පත්කළ රජයේ කිසිදු ගැසට් නිවේදනයක් සොයා ගැනීමට නොහැකි වීමයි.


ඒ සම්බන්ධයෙන් ප්‍රශ්න කරමින් යුද හමුදාපති ශවේන්ද්‍ර සිල්වා සිය ධුරයේ රැඳී සිටින්නේ නීත්‍යනුකූලවදැයි අපි ප්‍රශ්න කළෙමු. එම ප්‍රශ්න කිරීම ආශ්‍රයෙන් වෙබ් හා සමාජ මාධ්‍ය ජාලාවල පළවූ විවිධ වාර්තා දැඩි කතබහට ලක්විය. ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයේ ලේකම් විශ්‍රාමික මේජර් ජෙනරාල් කමල් ගුණරත්න ඒ සම්බන්ධයෙන් විශේෂ නිවේදනයක් නිකුත් කරමින් සඳහන් කළේ ශවේන්ද්‍ර සිල්වාට ජනාධිපතිවරයා නීත්‍යනුකූලව සේවා දිගු ලබාදී ඇති බව හා ඒ අනුව ඔහුට තවදුරටත් එම ධුරයේ කටයුතු කළ හැකි බවයි. එහෙත් ශවේන්ද්‍ර සිල්වාට ලබාදී ඇති සේවා දිගුවලට අයත් රජයේ ගැසට් පත්‍ර පිළිබඳ විස්තර කිසිවක් ඔහු සඳහන් කළේ නැත.
එම ප්‍රශ්න කිරීමෙන් ඔබ්බට යමින් ලියුම්කරු යුද හමුදාපති ශවේන්ද්‍ර සිල්වාට ලබාදී ඇති සේවා දිගුවලට අදාළ රජයේ ගැසට් පත්‍රවල විස්තර ජනාධිපති කාර්යාලයෙන්, ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයෙන් හා යුද හමුදාවෙන් තොරතුරු දැන ගැනීමේ අයිතිවාසිකම පනත යටතේ ඉල්ලා සිටියේය. ඒ පසුගිය අප්‍රේල් මස 13 හා 14 දින යටතේය. එහෙත් එම ඉල්ලීම ලැබුණ බවට පිළිතුරක් හෝ ලැබුණේ ජනාධිපති කාර්යාලයෙන් හා යුද හමුදාවෙන් පමණය. එසේ වුවද මාසයකට අධික කාලයක් ගතවීත් තවමත් ඒ සඳහා පිළිතුරු නැත.


යුද හමුදාපති ශවේන්ද්‍ර සිල්වා ධුරයෙන් විශ්‍රාම ලැබුවාට එම පිළිතුරු ලබා ගැනීමේ කාර්යය අවසන් වන්නේ නැත. සේවා දිගු සම්බන්ධයෙන් නිකුත් කර ඇති රජයේ ගැසට් පත්‍රවල විස්තර යන සරල තොරතුරුවත් ලබාදීමට අසමත් වීමෙන් පෙනෙන්නේ ඒ සම්බන්ධයෙන් රජයේ ගැසට් පත්‍ර නිකුත් කර නොමැති බවය.


මෙම සටහන ලියන අතරවාරයේ ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශය ඊමේල් මාර්ගයෙන් අපගේ තොරතුරු ඉල්ලීම සම්බන්ධයෙන් පිළිතුරක් එවා ඇති අතර ඒ මගින් කියා ඇත්තේ ‘1949 අංක 17 දරන යුද්ධ හමුදා පනතේ 155 වගන්තිය යටතේ සාදන ලද රෙගුලාසිවල යුද්ධ හමුදා නිලධාරියකුගේ සේවයට අදාළව රජයේ ගැසට් පත්‍රයේ පළකළ යුතු අවස්ථා ප්‍රකාශිතවම දක්වා ඇති අතර යුද්ධ හමුදා නිලධාරීන්ගේ සේවා දීර්ඝ කිරීම මෙලෙස ගැසට් පත්‍රයේ පළකළ යුතු බවට දක්වා නොමැතිය’ යන්නය.


මෙම පිළිතුර කෙසේවත් පිළිගත හැක්කක් නොවන අතර මෙම පිළිතුරෙන්ද පෙනී යන්නේ ශවේන්ද්‍ර සිල්වා යුද හමුදාපති ධුරයේ නීත්‍යනුකූල නොවන ආකාරයට කටයුතු කර ඇති බවට අප කරන ලද ප්‍රශ්න කිරීම තවදුරටත් අදාළ බවයි.


ශවේන්ද්‍ර සිල්වාගේ සේවා දිගු සම්බන්ධයෙන්වූ අපගේ පළමු ප්‍රශ්න කිරීමෙන් පසු එහි ඇතුළත් තොරතුරු ආශ්‍රයෙන් ජනප්‍රිය යූ ටියුබ් නාලිකාවක් කළ වාර්තා කිරීමකින් පසු ශවේන්ද්‍ර සිල්වා එය ඉදිරිපත් කරන මාධ්‍යවේදියාට කතා කරමින් පවසා ඇත්තේ ඔහුගේ සේවා දිගුවට අදාළව පමණක් නොව මීට පෙර සේවා දිගු ලබාදුන් අය සම්බන්ධයෙන්ද ගැසට් නිවේදන පළවී නැති බවත්, සේවා දිගු ලබාදුන් එක් නිලධාරියකු සම්බන්ධයෙන් පමණක් ගැසට් නිවේදන පළවී ඇති බවත්ය. ඉන් අදහස් වන්නේ ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශය පිළිතුරු වශයෙන් කුමක් කීවත් සේවා දිගු සම්බන්ධයෙන් ගැසට් නිවේදන අවශ්‍ය බවය. නැත්නම් එත් නිලධාරියකු සම්බන්ධයෙන් පමණක් ගැසට් නිවේදන පළකිරීමේ අවශ්‍යතාවක් මතුවිය නොහැකිය. වයස අවුරුදු 55 සම්පූර්ණ වීමෙන් පසු යුද හමුදාවේ මේ දක්වා සේවා දිගු ලබාදී ඇත්තේ කිහිප දෙනෙකුට පමණය. එම ගණන අතේ ඇඟිලි ගණනටත් වඩා අඩු විය හැකිය. එම අවස්ථා සම්බන්ධයෙන් පවා ගැසට් නිවේදන පළ කිරීමට ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයට නොහැකි වීම එසේ සේවා දිගු ලබන නිලධාරීන්ගේ නොව ආරක්ෂක අමාත්‍යාංශයේ දුර්වලතාවක් හෝ අතපසු වීමකි.


වයස අවුරුදු 55 සම්පූර්ණ වීමෙන් පසු සෑම යුද හමුදා නිලධාරියකුම විශ්‍රාම ගතයුතූ අතර යුද හමුදා පනත යටතේ ජනාධිපතිවරයා විසින් සාදා ඇති 1981 යුද හමුදා විශ්‍රාමික හා පාරිතෝෂික සංග්‍රහයේ ඒ බව පැහැදිලිවම සඳහන් කර තිබේ.


යුද හමුදා පනත යටතේ 1993 අගෝස්තු 17 වැනිදා අංක 780/7 දරන අති විශේෂ ගැසට් පත්‍රය මගින් ප්‍රකාශයට පත්කර ඇති ජනාධිපතිවරයා සෑදූ නියෝගයේ පැහැදිලිවම සඳහන් වන්නේ හමුදාපතිවරයා ලෙස පත්කරන නිලධාරියා ඔහුගේ වයස අවුරුදු 55 ඉක්මවීමෙන් පසු නිල කාලය දීර්ඝ කිරීමෙන් පසු හෝ විශ්‍රාම යෑමෙන් පසු ඔහුව නැවත පත්කිරීමෙන් ජනාධිපතිවරයාට සේවයේ රඳවාගත හැකි බවය.


ඒ නිසාම නීත්‍යනුකූල නොවන ආකරයට යුද හමුදාපති ධුරය දැරුවකු එම තනතුරෙන් විශ්‍රාම යෑමත් සමඟ ඔහුගේ නීත්‍යනුකූලභාවය ගැන මතුකළ ප්‍රශ්නය නිකම්ම අවසන් වන්නේ නැත. මන්ද එම නීත්‍යනුකූල නොවන කාලයේ ඔහු විසින් යුද හමුදාපතිවරයා වශයෙන් ගනු ලැබූ තීන්දු තීරණ මෙන්ම, එම ධුරය වෙනුවෙන් රජයෙන් ලබාගත් වැටුප් දීමනා හා අනෙකුත් වරප්‍රසාදද නීත්‍යනුකූල නොවන නිසාය.


යුද හමුදා නිලධාරීන්ට වැටුප් ගෙවීම අනෙකුත් ගෙවීම් සිදුකිරීම සඳහා එම අංශවලට ඔවුන් අධිකාරියේ පිහිටුවීම, ඉන්පසු ලබාදෙන උසස්වීම් හා සේවය දීර්ඝ කිරීම්වලට අදාල රජයේ ගැසට් පත්‍ර හා අනෙකුත් ලියවිලි අවශ්‍ය වේ.


2019 ජුනි මස 22 යෙදුණු සිය වයස අවුරුදු 55 සැපිරීමෙන් පසු 2022 මැයි 31 දින විශ්‍රාම යෑම දක්වා ශවේන්ද්‍ර සිල්වා අවුරුදු 2ක් හා මාස 11ක කාලයක් යුද හමුදාව තුළ කටයුතු කරමින් යුද හමුදාපතිවරයාට හිමි වැටුප්, දීමනා හා අනෙකුත් පහසුකම් ලබාගෙන ඇත. ඔහුගේ සේවා දීර්ඝය නීත්‍යනුකූලව සිදුවී නැත්නම් එම ලබාගත් දෑ අපට සලකන්නට සිදුවන්නේ නීත්‍යනුකූල නොවන ආකාරයට ඔහු ලබාගෙන ඇති දේ හැටියටය.


එහි අනෙක් කරුණ වන්නේ ඔහු තනතුරේ රැදී සිටියේ නීත්‍යනුකූලව නොවේ නම් එම තනතුර යටතේ ඔහු දැරූ යුද හමුදා ප්‍රසම්පාදන මණ්ඩලවල ප්‍රධානියා ලෙස කටයුතු කිරීම්ද ප්‍රශ්නකාරී වන බවයි. මන්ද යුද හමුදා ප්‍රසම්පාදන මණ්ඩලවල ප්‍රධානියා වශයෙන් ඔහුගේ මූලිකත්වයෙන් ගනු ලැබූ සියලු තීන්දු තීරණ නීත්‍යනුකූලද යන ප්‍රශ්නය පැන නඟින නිසාය.


ජනාධිපතිවරයා සමඟ පවතින සමීප සබඳතාව හේතුවෙන් ශවේන්ද්‍ර සිල්වා යුද හමුදාව තුළ කටයුතු කළේ කළ නොහැක්කක් නොමැති යන මානසිකත්වයෙනි. ඔහු විශ්‍රාම යෑමේ සාදය ඊට ඇති එක් හොඳ උදාහරණයකි. මැයි 31 වැනිදා එය පැවැත්වූයේ කොළඹ වෝටර්ස් ඒජ් හෝටලයේය. යුද හමුදාපතිවරුන් විශ්‍රාම යෑමේදී එහි ඉහළ නිලධාරීන්ට සාදයක් පැවැත්වීම සාමාන්‍ය දෙයක් වූවත් එය පවත්වනු ලබන්නේ යුද හමුදා මූලස්ථානයේ නිලධාරී ආපන ශාලාව හෙවත් ඔෆිසර්ස් මෙස් තුළය. වෝටර්ස් එජ් හෝටලයට විශ්‍රාම සාදය පැවැත්වීමට ඔහු ගොස් ඇත්තේ අලුතින් ගොඩනැඟූ යුද හමුදා මූලස්ථානය ඒ සඳහා මදි හෝ නොගැළපෙන නිසා විය යුතුය. ඒ සඳහා ඔහුගේ අතින් මුදල් වියදම් කරනවා නම් අපට කමක් නැත. එහෙත් ප්‍රශ්නය වන්නේ මේ සඳහා වියදම් කරන්නේ රජයේ මුදල් වීමය.


ඒ නිසා පසුගිය කාලයේ අප අවධානය යොමු නොකළත්, යුද හමුදාව ඇතුළු ත්‍රිවිධ හමුදාව තුළ සිදුවන නීත්‍යනුකූල නොවන තත්වයන් හා ඒ මගින් ඇතිකරන නීතියට පටහැනි මූල්‍ය භාවිතයන් හා අනෙකුත් භාවිතයන් ගැන අවධානය යොමු කිරීම ඉදිරියේදී ගොඩ නගන්නට වෙර දරන අලුත් රටක් සඳහා අත්‍යවශ්‍යය. ඒ සම්බන්ධයෙන් අවධානයෙන් අවධානයෙන් සිටිය යුත්තේ නීතියේ ආධිපත්‍යය වෙනුවෙන් හා පුරවැසි අයිතිවාසිකම් වෙනුවෙන් නෛතික ක්‍රියාමාර්ග ගන්නා පුද්ගලයින් හා ආයතනයන්ය.■

- Advertisement -

පුවත්

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

අලුත් ලිපි