යූටියුබ් වෙබ් අඩවියේ මේ වෙද්දී අති දැවැන්ත යුද්ධයක් ක්‍රියාත්මක වෙනවා. එය අතිශය රසවත් වුව, කිසිදු තේරුමක් නැති සටනක්. එහෙත් ලොව දෙවැනි විශාලතම සෙවුම් වෙබ් අඩවිය මෙන්ම ලොව දැවැන්තම වීඩියෝ ගබඩාව වන යූටියුබ් වෙබ් අඩවියෙහි සිහසුන වෙනුවෙන් කරන සටනක් නිසා එය නොවැදගත් සටනක් නොවෙයි.
සටන තිබෙන්නේ ‘පීව් ඩි පයි’ නම් යූටියුබ් චැනලය සහ ‘ටී සීරීස්’ නම් යූටියුබ් චැනලය අතර. ලොව වැඩිම රසිකයන් පිරිසක් සිටින යූටියුබ් චැනලය සඳහායි මේ සටන ක්‍රියාත්මක වෙන්නේ.ිටී සීරීස්’ යනු ඉන්දියාවේ දැවැන්තම සංගීත ලේබලයක්. ඉන්දියාවේ සියලු‍ සිනමා කර්මාන්තයන්හි සංගීත ලේබල් අතරින්, අංක එකේ සිටින සංගීත ලේබලය ටී සීරීස්. එය ඉන්දියාවේ දැවැන්තම සමාගම් අතරින් එකක්. දැවැන්තම ව්‍යාපාර අතරින් එකක්. ටී සීරීස් යූටියුබ් චැනලයේ පළවෙන්නේ ඔවුන් විසින් නිෂ්පාදනය කරන චිත්‍රපටිවල පූර්ව ප්‍රචාරක පට සහ ඔවුන් නිෂ්පාදනය කරන ගීත.
‘පීව් ඩි පයි’ කියන්නේ එකම එක පුද්ගලයෙක්. ඔහුගේ සැබෑ නාමය ෆෙලික්ස් අර්විඞ් උල්ෆ් ක්ජෙල්බර්ග්. ඔහු ස්වීඩන් ජාතිකයෙක්. ඔහු විසින් තනිව පවත්වාගෙන යූටියුබ් චැනලය වැඩිම රසිකයන් පිරිසක් සිටින යූටියුබ් චැනලයට හිමි ගිනස් වාර්තාවට හිමිකම් කියනවා. මිලියන 50, 60 හා 70 සීමා මුලින්ම පසු කළ යූටියුබ් චැනලයේ හිමිකරුවාත් ඔහුයි. ඔහුගේ යූටියුබ් චැනලය පරිගණක ක්‍රීඩා වලට සම්බන්ධ එකක් ලෙස ආරම්භ කළ එකක්. මේ වෙද්දී ඔහු විවිධාකාර හාස්‍යමය ව්ලොග් වැඩසටහන් තනිවම නිෂ්පාදනය කරනවා. ඔහුගේ වයස අවුරුදු 29ක්.
සටහන ලියන මොහොත වෙද්දී පීව් ඩි පයි යූටියුබ් චැනලයේ රසිකයන් ප්‍රමාණය 75,954,904 ක් වුණා. ටී සීරීස් චැනලයේ රසිකයන් ප්‍රමාණය 75,020,437ක් වුණා. දැන් පැහැදිළිවම ලක්ෂ නවයක් පමණ ඉදිරියට එන්නට පීව් ඩි පයි සමත් වී තිබෙනවා. එයට හේතු වුනේ පීව් ඩි පයි චැනලය වෙනුවෙන් ලොව පුරා සිටින තනි පුද්ගල යූටියුබ් චැනල් බොහොමයක් එක වර පෙනී සිටීම. එය තනි පුද්ගලයන්ගේ යුටියුබ් චැනල් සහ දැවැන්ත සමාගම් අතර සටනක් බවට පත්ව තිබුණා.
පීව් ඩි පයිගේ සහයෝගය පිණිස ඇතැම් අයෙක් එකදිගට පැය ගණන් යූටියුබ් ලයිව් තාක්ෂණයෙන් සජීවීව ගිටාර් වාදනය කළා. තවත් අයෙක් පියානෝ වාදනය කළා. තවත් පුද්ගලයන් මහා නගර මැද්දේ දැවැන්ත දැන්වීම් පළ කර තිබුණේ පීව් ඩි පයිට සහයෝගය දක්වන ලෙස ඉල්ලමින්. පීව් ඩි පයි හෙවත් ෆෙලික්ස් විසින්ද ටී සීරීස්ට එරෙහි සටන තමන්ගේ සටනක් ලෙස සලකන්නට පටන්ගත්තා. ටී සීරීස් ආයතනයට අභියෝග කරමින් ගීතයක් නිර්මාණය කළ ඔහු, වරින් වර වීඩියෝ පළ කරමින් තමන්ගේ රසිකයන් ප්‍රමාණය වැඩි කරගැනීමේ සටනක නිරත වුණා. ටී සීරීස් ආයතනයෙන් පීව් ඩි පයි චැනලයට අභියෝග කරමින් කිසිවක් පළ නොකළත්, ඉන්දියානුවන් රැ සක් ටී සීරීස් චැනලය වෙනුවෙන් පෙනී සිටියා. ඒ නිසා මෙය දැවැන්ත සටනක් බවට පත්වුණා.
ගායකයෙක්, රංගන ශිල්පියෙක්, වැඩසටහන් ඉදිරිපත් කරන්නෙක් නොවී, දැවැන්ත සමාගමක් නොමැතිව ෆෙලික්ස් මේ තරම් දැවැන්ත යූටියුබ් තරුවක් වුණේ කෙසේද යන ප්‍රශ්ණයට ඔහුටවත් පිළිතුරක් නැතිව ඇති. එහෙත් කතා කරන්නට වටිනා මාතෘකාව එයයි. යූටියුබ් යුද්ධය නිසා රසිකයන් මිලියන 75 ඉක්මවමින් ටී සීරිස් සහ පීව් ඩි පයි චැනල් දෙක වර්ධනය වී තිබුණත් ඊළඟට වැඩිපුරම රසිකයන් සිටින චැනල් දෙක වෙන්නේ රසිකයන් මිලියන 43ක් සිටින චැනලයක්. ජස්ටින් බීබර්, ඩබ්ලිව්. ඩබ්ලිව්. ඊ. , එමිනම් ආදී දැවැන්ත පුද්ගලයන් ඔවුන්ට පසුපසින් සිටිනවා.
පීව් ඩි පයි යූටියුබ් චැනලයට සිටින රසිකයන් ප්‍රමාණය එක කලෙක ටේලර් ස්විෆ්ට්, බියොන්සේ සහ ඇඩෙල් යන තිදෙනාගේම යූටියුබ් චැනල්වල සිටින රසිකයන් ප්‍රමාණය එකට එක් කළත් පසු කළ නොහැකි තත්වයක තිබුණා. අද වුව ලොව ජනප්‍රියම තරු යැයි සැලකෙන ගායන තරු බොහොමයකට පීව් ඩි පයි තරම් යූටියුබ් රසිකයන් ප්‍රමාණයක් ලබාගැනීම කළ නොහැක්කක්ව තිබෙනවා.
ෆෙලික්ස් විසින් යූටියුබ් අඩවියේ ලද සාර්ථකත්වයට ප්‍රධානම හේතුව වී තිබුණේ ඔහුගේ අසාමාන්‍ය කැරිස්මාවයි. එය අද දිනයේ එකවර ගොඩනැඟු‍ණු කැරිස්මාවක් නොවෙයි. ඔහු තමන්ගේම වැරදි යළි යළිත් දකිමින් ගොඩනඟාගත් කැරිස්මාවක්. ඔහුගේ වීඩියෝවක් නරඹන අයෙක්ව වහා අල්ලා තබාගන්නට ඔහු සමත් වෙනවා. ක්ෂණික විහිළු, ප්‍රබල හැඟීම් හරහා ඔහු අපව අල්ලාගන්නවා.
ඔහු එන්නට පෙර යූටියුබ් අඩවියේ තිබුණු පරිගණක ක්‍රීඩා සඳහා වූ යූටියුබ් චැනල්වල තිබුණේ පරිගණක ක්‍රීඩාවක හොඳ නරක පිළිබඳ විචාරයක් සහ සාර්ථකව පරිගණක ක්‍රීඩාවක් ක්‍රීඩා කරන අන්දම ගැන උපදෙස් පමණයි. එහෙත් ඔහු විසින් වැඩි අවධානයක් යොමු කර තිබුණේ තමන් පරිගණක ක්‍රීඩා කරන අන්දම වීඩියෝව හරහා බෙදාගැනීම ගැනයි. ඔහු තමන්ගේ වීඩියෝව නරඹන්නා සමඟ ගණුදෙනු කළේ ඔහු ලඟ සිටින මිතුරෙක් සමග වගෙයි. නරඹන්නාද ඔහුගේ වීඩියෝ නැරඹුවේ මිත්‍රයෙක් ක්‍රීඩා කරන අන්දම නරඹන ආකාරයෙන්. ඔහු වෙනත් කිසිම යූටියුබ් චැනලයකට එහා ගොස් ප්‍රේක්ෂකයා සමග සමීප බැඳීමක් නිර්මාණය කරගන්නට සමත් වුණා.
එහෙත් ඔහු මුල් කාලයේදී තමන්ගේ චැනලයට පැමිණෙන රසිකයන් ප්‍රමාණය වැඩි කරගැනීමේ අරමුණෙන් බාල අන්දමේ වීඩියෝ පළ කර නැහැ. අද ලංකාවේ යූටියුබ් චැනල විශාල ප්‍රමාණයක් තිබෙනවා. ඔවුන් තම වීඩියෝවක් මත ක්ලික් කරවාග නු පිණිස විවිධාකාර උපක්‍රම යොදනවා. ප්‍රේක්ෂකයන්ගේ කුතුහලය ඇවිස්සීම පිණිස විවිධාකාර ව්‍යාජ ප්‍රවෘත්ති රැගත් වීඩියෝ පළ කරනවා. වීඩියෝ ජනප්‍රිය කරවාගැනීම පිණිස හැකි සියලු‍ම දේ කරනවා. එහෙත් ෆෙලික්ස් ව්‍යාජ ප්‍රවෘත්ති, ව්‍යාජ කරුණු නැතිව පහසුවෙන්ම එය කරනවා. ඔහු වහා ආකර්ශණීය මුහුණතක් සහිත වීඩියෝවක් නිර්මාණය කරන්නේ අනායාසයෙන්. ඔහු තමන්ගේ ආකර්ශණය රඳවාගන්නේ තමන්ගේ නිර්මාණශීලීත්වය සමගයි.
ඔහු කියන අන්දමට කුඩා කාලයේ ඔහු සිරුරෙන් කුඩා දරුවෙක්ව සිටියා. ඔහු නිතරම අසනීප වූ අයෙක්. ඔහු අසනීප වූ විට ඔහුගේ මව විසින් ඔහුට පරිගණක ක්‍රීඩා ලබා දී තිබෙනවා. වැඩි මිතුරන් නොසිටීමත්, අසනීප වී කාමරයේ රැඳීමට සිදුවීමත් නිසා ඔහු නිතරම පරිගණක ක්‍රීඩාවල යෙදුණු කෙනෙක්. පාසැලේ අධ්‍යාපනයටද ඔහු එතරම් දක්ෂයෙක් වී නැහැ. ඒ නිසා ඔහු සමාජශීලී අයෙක් නොවෙයි.
ඔහුගේ මුල්ම වීඩියෝ නරඹන අයෙකුට ඔහු මඳක් ලැජ්ජාශීලී වූ බව දැකිය හැකියි. එහෙත් ඔහු ක්‍රමයෙන් තමන්ගේ අඩුපාඩු නිවැරදි කරගන්නට පටන්ගෙන තිබුණා. එසේ වුව ඔහු හැමවිටම කර තිබුණේ තමන් කැමති දේ පමණයි. ජනප්‍රියත්වය පිණිස ප්‍රේක්ෂකයන් කැමති දේ කරන්නට ඔහු කැමැත්තක් දක්වා තිබුණේ නැහැ. වෙනත් රැකියා කරමින්, ඒවායින් ලැබෙන ආදායම පාවිච්චි කරමින් වරින් වර යූටියුබ් වීඩියෝ පළ කළ ඔහුට වේගයෙන් ලැබුණු ජනප්‍රියත්වය නිසා ඔහු පූර්ණකාලීන යූටියුබ් තරුවක් බවට පත්ව තිබුණා. 2016 සිට ඔහු ටයිම් සඟරාවේ ලොව බලවතුන් සිය දෙනා අතරට එක්ව සිටිනවා. ඔහු මේ තරම් සාර්ථකත්වයක් ලබන්නට ප්‍රධාන හේතුව වන්නේ ඔහු කරන සියලු‍ දේ විනෝදාංශයක් ලෙස කිරීමයි.
ෆෙලික්ස් කිහිපවතාවක්ම ජාතිවාදී ප්‍රකාශ කර තිබෙන නිර්මාණකරුවෙක්. ඔහු එවැනි අදහස් දැක්වීම් ගැන පසුව සමාව ඉල්ලා තිබුණත්, ඔහු කර තිබෙන ජාතිවාදී ප්‍රකාශ සැහැල්ලු‍වෙන් ගත නොහැකියි. එසේ වුව තමන් කැමතිම දේ නිර්භයව කිරීමේ වැදගත්කම ෆෙලික්ස්ගේ සාර්ථකත්වය දෙස බැලූ බැල්මට පෙනී යනවා. යූටියුබ් අධිරාජ්‍යයා බවට පත්වීමත්, 2017 වර්ෂයේදී ඇ.ඩො. මිලියන 12ක් යූටියුබ් දැන්වීම් හරහා ඉපැයීමට හැකිවීමත් සුළු පටු සාර්ථකත්වයක් නොවන බව පැහැදිළියි.■