මේ වන විට ක‍්‍රියාත්මකව පවතින ශ‍්‍රී ලංකන් ගුවන් සේවයේ හා මිහින් ලංකා ගුවන් සේවයේ අක‍්‍රමිකතා පිළිබඳව සොයා බැලීමේ ජනාධිපති කොමිෂන් සභාව ඉදිරියේ එළිදරව් වන කරුණු දෙස බැලූ විට, රාජපක්‍ෂ ආණ්ඩුව කාලයේ මහින්ද රාජපක්‍ෂගේ දරුවන් ඇතුළු ඥාති හිතමිත‍්‍රාදීන් විසින් රාජ්‍ය දේපළ කොයි ආකාරයෙන් මංකොල්ලකෑවාද යන ප‍්‍රශ්නය නැවත නැවතත් නැගෙයි. වෙන විදියකට කිවහොත්, රාජපක්‍ෂවරුන් මේ රටේ මහජන දේපළ කුමනාකාරයෙන් මංකොල්ල කෑවාදැයි පැහැදිලි කරගන්නට, ශ‍්‍රීලංකන් ගුවන් සමාගමට ඔවුන් හා ඔවුන්ගේ ඥාතීන් කර ඇති විනාශය පමණක් සලකා බැලීම වුවද ප‍්‍රමාණවත්ය.

ජනාධිපති කොමිසමට පැවරී ඇත්තේ 2006 ජනවාරි 31 සිට 2018 ජනවාරි 31 දක්වා කාලය තුළ ශ‍්‍රීලංකන් හා මිහින් එයාර් සමාගම්වල සිදුවූ අක‍්‍රමිකතා ගැන විමර්ශනය කිරීමයි. ජනාධිපතිවරයා පත්කළ මේ කොමිසමට අමතරව, ශ‍්‍රීලංකන් සමාගමේ සිදුවුණු මූල්‍ය හා විවිධ අක‍්‍රමිකතා ගැන සොයාබැලීමට වර්තමාන ආණ්ඩුව බලයට පැමිණි වහාම ජනාධිපති නීතිඥ ජේසී වැලිඅමුණගේ ප‍්‍රධානත්වයෙන් කමිටුවක් පත්කළ අතර, ඒ කමිටුවේ වාර්තාව 2015 මාර්තු මාසයේ අවසානයේදී අගමැති රනිල් වික‍්‍රමසිංහ වෙත බාරදී තිබුණි. ජනාධිපති කොමිසම ඉදිරියේ දැනට හෙළිදරව් වෙන කාරණාත්, වැලිඅමුණ කමිටුවේ වාර්තාවේ අඩංගු කාරණාත් එකට ගත් කල, රාජපක්‍ෂ පවුලේ විවිධ සාමාජිකයන් ශ‍්‍රීලංකන් උලා කා තිබෙන හැටි මැනැවින් පෙනෙයි.

මහින්දගේ මහන්තත්තය
මහින්ද රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිවරයා, ශ‍්‍රීලංකන් සමාගම කාලයක් තිස්සේ එය කළමනාකරණය කරමින් ලාබ ලබන ආයතනයක් ලෙස පවත්වාගෙන ගිය එමිරේට්ස් ගුවන් සමාගමෙන් නැවතත් රජයට පවරා ගත්තේ, හුදෙක් පෞද්ගලික තරහක්, මහන්නත්තකමේ ප‍්‍රශ්්නයක් නිසාය.
විදේශ කටයුතු

පිළිබඳ හිටපු අධීක්‍ෂණ ඇමති සජින් ද වාස් ගුණවර්ධනට, ඒ මොහොතේ ලන්ඩන්හි සිටි මහින්ද රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිවරයා ඇතුළු පිරිසක් ලංකාවට ගෙන්වාගන්නට අවශ්‍ය විය. අවසන් මොහොත තෙක්ම කල් මැරූ ගුණවර්ධන, ශී‍්‍රලංකන් කළමනාකාරිත්වය වෙත ගොස්, ලන්ඩන් සිට ලංකාවට එන්නට නියමිතව තිබුණු ගුවන් යානයක අසුන් ඔවුන්ට වෙන්කර දෙන ලෙස ඉල්ලීය. එහෙත්, ඒ වන විට ගුවන් යානයේ අසුන් මුදල් ගෙවා මගීන් විසින් වෙන්කරගනු ලැබ සිටි බැවින්, ඔවුන්ගේ ආසන හා ගමන් අවලංගු කර ජනාධිපති ඇතුළු පිරිසට ආසන ලබාදීම ශ‍්‍රීලංකන් විසින් ප‍්‍රතික්‍ෂෙප කරන ලදි. පහළ කළමනාකාරවරුන්ට විසඳිය නොහැකි ඒ ප‍්‍රශ්නය පිළිබඳ අවසාන තීරණය ගත්තේ එවකට ශ‍්‍රීලංකන් ප‍්‍රධාන විධායක නිලධාරි පීටර් හිල් විසිනි.

මේ තීරණයෙන් කිපුණු රාජපක්‍ෂ ජනාධිපතිවරයා ලංකාවට ආ වහාම, ඕස්ටේ‍්‍රලියානු ජාතික පීටර් හිල්ගේ වීසා අවලංගු කොට වහාම ඔහුට රටින් පිටව යන ලෙස නියෝග කරන ලදි.

ශ‍්‍රීලංකන් වෙත එල්ලවුණු රාජපක්‍ෂ සාපය ඇරඹුණේ එතැනිනි. ඊට පසු ශ‍්‍රීලංකන් සහ එමිරේට්ස් අතර 1998 සිට පැවැති ව්‍යාපාරික ගිවිසුම 2008 මාර්තු 31වැනි දින අවසන් කරන ලදි.

මහින්දගේ මස්සිනා
එයින් පසු රාජපක්‍ෂ ආණ්ඩුව ශ‍්‍රීලංකන් සඳහා නව සභාපතිවරයකු පත්කළේය. ඒ නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහය. ඔහු, මහින්දගේ බිරිඳගේ සහෝදරයාය. මස්සිනාය. මේ මස්සිනා, සිය පාලන කාලය තුළ ශ‍්‍රී ලංකන් ගුවන් සේවය කාබාසිනියා කළ හැටි දැන් ජනාධිපති කොමිසම ඉදිරියේ දිගහැරෙයි.

පසුගියදා කොමිසම හමුවේ සාක්‍ෂි දුන්, ශ‍්‍රී ලංකන් මූල්‍ය කළමනාකාර ප‍්‍රධානි යසන්ත දිසානායක කීවේ, නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ සභාපතිධුරය බාරගත් දා සිට ශ‍්‍රීලංකන් දිගින් දිගටම පාඩු ලබන්නට පටන්ගත් බවයි.

මූල්‍ය කළමනාකාර ප‍්‍රධානියාගේ සාක්‍ෂිය අනුව, 2007 මාර්තු 31න් අවසන් වන මූල්‍ය වර්ෂය සඳහා ශ‍්‍රී ලංකන්හි ලාභය රුපියල් මිලියන 568කි. එමිරේට්ස් යටතේ තිබුණු ශ‍්‍රීලංකන්හි එවකට එහි සභාපති හැරී ජයවර්ධනය. 2008 මාර්තු 31න් අවසන්වූ මූල්‍ය වර්ෂය සඳහා ලාභය රුපියල් බිලියන 4.4කි. මේ වසර වන විට සභාපති ධුරයේ සිටියේ පීබී ජයසුන්දර මහතාය. ඒ වසර දෙක වන තුරුම එහි ප‍්‍රධාන විධායක නිලධාරි ලෙස හිටියේ පීටර් හිල් මහතාය.

එහෙත්, නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ සභාපතිකම භාරගෙන, මනෝජ් ගුණවර්ධන ප‍්‍රධාන විධායක නිලධාරී තනතුර භාරගෙන, ඊළඟ වර්ෂය වන විට, එනම්, 2009 මාර්තු අවසානයේ පාඩුව, රුපියල් බිලියන 9.3කි. 2010 මාර්තු 31 වන විට පාඩුව බිලියන 2.696කි. 2011 මාර්තුවේදී පාඩුව, මිලියන 381කි. 2012 දී, බිලියන 19.67කි. (මේ වසරේදී නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ සභාපති වන විට ප‍්‍රධාන විධායක නිලධාරි කපිල චන්ද්‍රසේනය.) 2013දී පාඩුව බිලියන 21.7කි. 2014දී බිලියන 32.4කි. 2015 මාර්තු මාසයේදී පාඩුව බිලියන 14.69කි. 2016 මාර්තු අවසාන වන විට ශ‍්‍රීලංකන්හි පාඩුව බිලියන 12.6කි. එහෙත්, ඒ වන විට සභාපති ධුරයේ සිටියේ අලූත් ආණ්ඩුව විසින් පත්කරන ලද සභාපති අජිත් ඩයස් හා ප‍්‍රධාන විධායක නිලධාරී සුරේන් රත්වත්තය. ඔවුන් යටතේද 2017 වන විට පාඩුව බිලියන 28.9කි.

නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ නිවාස කුලී දීමනාව ලෙස නිශ්චිත නොවූ මුදලක් ශ‍්‍රීලංකන් වෙතින් ලබාගෙන තිබේ. ඒවා භුක්ති විඳින අතර, ශ‍්‍රීලංකන් යටතේ ඔහුට වරින්වර නිවාස තුනක්ද පරිහරණයට ලබාදී තිබේ. ඒ ජාඇළ, ආඬිඅම්බලම හා සීදුවේය. රාත‍්‍රී සේවයට පැමිණීමට පහසු බව කියමින් නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ ඒ නිවාස ලබාගැනීම සාධාරණය කළේය. නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහට මර්සිඞීස් බෙන්ස් රථයක් ලබාදී තිබුණි. ඊට අමතරව ශ‍්‍රීලංකන් ඇතිකරගත් ණය ගිවිසුමක් හරහා ලැබුණු තවත් වාහන දෙකක්ද ඔහු පරිහරණය කළේය. ඊටත් අමතරව, WPKV 3836 දරන මොනේටෙරෝ රථයද, WPCAB 707 දරන ප‍්‍රාඩෝ රථයද ඔහු භාවිත කර තිබේ. සභාපතිවරයාට අයිතියක් නැති වුණත්, සමාගමේ වියදමෙන් වෛද්‍ය රක්‍ෂණයක්ද ඔහුට ලබාදී තිබුණි. එය අනුමත කර තිබුණේ මනෝජ් ගුණවර්ධනගෙන් පසු ප‍්‍රධාන විධායක නිලධාරී තනතුරට පත්, කපිල චන්ද්‍රසේනය.

ශ‍්‍රීලංකන් මෙහෙයුම් පාලන කළමනාකරු ගෝපිත රණසිංහ කොමිසම ඉදිරියේ දුන් සාක්‍ෂිය අනුව, 2014 ජනවාරි 14 වැනිදා සිංගප්පූරු ගුවන් තොටුපොළේ විනාඩි 90ක් බලා සිටීමට නොහැකිව, ක්වාලලම්පූර් නගරයේ සිට කෙළින්ම කටුනායක බලා එමින් තිබුණු ශ‍්‍රීලංකන් යූඑල් 319 යානය නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ විසින් සිංගප්පූරුවට ගෙන්වා ගත්තේය. ඉතා වැදගත් රජයේ නියෝජිත කණ්ඩායමක් සිංගප්පූරුවේ සිට කටුනායකට එන්නට සිටින බවත්. ඔවුන් ප‍්‍රමාද වීම නුසුදුසු බවත් කියමිනි.

එහි කතාන්දරය මෙසේය.
එදින සිංගප්පූරුවට යෑමට නියමිතව තිබුණු යුඑල් 306 යානය ඉන්ධන කාන්දුවක් නිසා ගුවන්ගත වීමෙන් පසු නැවතත් කටුනායක ගුවන්තොටුපොළට බස්සන ලදි. ඒ ප‍්‍රමාදය ගැන ඒ වන විට සිංගප්පූරුවේ සිටි ශ‍්‍රීලංකන් නේවාසික කළමනාකරු මගින් නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහට දැනුම් දෙන ලදි. නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ කීවේ තමන්ටත් ‘රජයේ නියෝජිත කණ්ඩායම’ටත් ප‍්‍රමාද විය නොහැකි බවය. කොහොම වුණත්, ඉංජිනේරු අංශයේ නඩත්තු කටයුතුවලින් පසු ඉන්ධන කාන්දුවක් නැති බව තහවුරු කරගැනීමෙන් පසු යානය සිංගප්පූරුවට පිටත්ව ගියේය. ඒ අතර, ඉක්මනින්ම එවිය හැකි යානය සිංගප්පූරුවට එවන ලෙස වික‍්‍රමසිංහ තම කළමනාකරුවන්ට උපදෙස් දුන්නේය. ඒ උපදෙස් අනුව ක්වාලලම්පූර් සිට කෙළින්ම කටුනායක පැමිණෙමින් තිබුණු යානය හරවා සිංගප්පූරුවට යවන ලදි. කටුනායකින් පිටත්ව ගිය යානය ප‍්‍රමාද විය හැකිව තිබුණේ විනාඩි 90ක් පමණකි. සිංගප්ූරුවෙන් යානයට ගොඩනැගුණු රජයේ නියෝජිත කණ්ඩායම කවුද? නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ, ඔහුගේ බිරිඳ හා ඇමති සරත් අමුණුගමය.

ජනාධිපතිගේ මස්සිනා තමන්ගේ බලය මේ තරම් පහත් ලෙස අපයෝජනය කරමින් ගුවන්යානා ත‍්‍රීවීලර් ගානට දමා හිතුමතයේ පාවිච්චි කරද්දී එවැනි සමාගමක් පාඩු ලබා නොසිටින්නේ කෙසේද?

ගුවන් මෙහෙයුම් කළමනාකරු නිශාන්ත හඳපාන්ගෙ ාඩ කොමිසම ඉදිරියේ සාක්‍ෂි දෙමින් කි දේවලින් නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහගේ අඳබාල තීරණ නිසා ශ‍්‍රීලංකන් අතින් පාඩු කරගත් හැටි විස්තර වෙයි.

2014 ජනවාරි 25 වැනිදා, ගුවන් යානා දෙකක් යම් තාක්ෂණික ප‍්‍රශ්න මත ගුවන් ගමන් සඳහා යෙදවීමට අපහසු වී තිබුණි. ඒ නිසා මාලේ සිට කොළඹට ඒමට නියමිතව තිබුණු ගුවන් යානයේ සහ ෆ්රැුන්ක්ෆර්ට් බලා යෑමට තිබූ ගුවන් යානා දෙකේ යම් ප‍්‍රමාදයක් සිදුව තිබුණි. ෆ්රැුන්ක්ෆර්ට් බලා යන්නට තිබූ ගුවන් යානය 2014 ජනවාරි 26 දින අලූයම 5.50 දක්වා ප‍්‍රමාද කර තිබුණි. එසේම මාලදිවයිනේ සිට ඒමට තිබූ ගුවන් යානයත් 2014 ජනවාරි 25 දින රාත‍්‍රි 8.30 සිට රාත‍්‍රි 11.00 දක්වා පැය දෙක හමාරකින් පමණ ප‍්‍රමාද වුණි. එම මාලේ ගුවන් යානයේ ප‍්‍රංශය බලා යෑමට සිටි ගුවන් මගීහු 75 දෙනෙක්ද සිටියහ. ඒ අනුව පැරිස් බලා යන යූඑල් 563 යානය පිටත් වන වෙලාව ප‍්‍රමාද කිරීමට තීරණයක් ගෙන තිබුණි. ඊට හේතුව, මාලේ සිට එන ගුවන් මගීන් 75 දෙනාට පැරිස් වෙත ගුවන් ගමන් පහසුව සැලසීමටය. එහෙත් පැරිස් ගුවන් යානය ප‍්‍රමාද කිරීමට ගුවන් මෙහෙයුම් කළමනාකරු ගත් තීරණය වෙනස් කර එම ගුවන් යානය නියමිත වෙලාවට පිටත් කරන ලෙස සභාපති නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ උපදෙස් දුන්නේය. ඒ එම යානයේ පැරිස් බලා යන ‘විශේෂ ¥ත පිරිසක්’ සිටින බව කියමිනි. ශ‍්‍රී ලංකන් ඉතිහාසයේ මෙවැනි දෙයක් කිසිදා සිදුවී නැත.

මේ තත්ත්වය මත, කොළඹ සිට ෆ්රැුන්ක්ෆර්ට් ගිය ගුවන් යානයේ ගුවන් මගීන් 84 දෙනකුට සහ මාලේ සිට පැමිණි මගීන් 44 දෙනකුට යානය මගහැරිණි. ඒ මුළු මගීන් 128 දෙනෙකි. ඒ සඳහා ඔවුන්ට ගුවන් ටිකට්පත් ලබාදීමට සිදු විය. මාලේ සිට 75 දෙනෙකු පැරිස් යන්න හිටියත් චයිනා ඊස්ටර්න් ගුවන් යානය මගින් මාලේ සිට ඉන් මගීන් 24 දෙනෙකු, පැරිස් යානය කටුනායකින් පිටත්වීමට පෙර කොළඹට ගෙන්වා ගැනීමට හැකිවිය. අවසානයේ එම ගුවන් මගීන් 75 දෙනාගෙන් 44 දෙනකුට පමණකි යූඑල් 563 පැරිස් ගුවන් යානය මඟ හැරුණේ.

එහෙත් එම මගීන්ට මාලේ සිට කොළඹට චයිනා ඊස්ටර්න් ගුවන් යානයෙන් ගෙන්වා ගැනීමට ටිකට් ගැනීමට සිදුවිය. එම වියදම දැරුවේ ශ‍්‍රීලංකන් ගුවන් සමාගමයි. ඒ සඳහා ඇමරිකානු ඩොලර් 4296ක් වියදම් විය. ආහාර වියදම් සඳහා තවත් ඇමරිකානු ඩොලර් 140ක් වැය විය. ඒ අනුව මාලේ ගුවන් මගීන් වෙනුවෙන් ඇමරිකානු ඩොලර් 4436ක අතිරේක වියදමක් දැරීමට ශ‍්‍රීලංකන් ගුවන් සමාගමට සිදුවිය.
නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ මහතාගේ උපදෙස් මත ගුවන් ගමන වෙනස් කළ නිසා සිදු වුණ අලාභය ඇමරිකානු ඩොලර් 90260කි. ෆ්රැුන්ක්ෆර්ට් ගුවන් යානයේ මගීන් වෙනුවෙන් ඇමරිකානු ඩොලර් 85475ක් සහ මාලේ ගුවන් මගීන් වෙනුවෙන් ඇමරිකානු ඩොලර් 4436ක් වශයෙන් මේ මුළු වියදම ශ‍්‍රී ලංකන් ගුවන් සමාගමට දරන්නට සිදුවිය. මේ වන තෙක් පැරිස් බලා ගිය විශේෂ ¥ත මණ්ඩලය කවුද කියා කිසිවෙක් නොදනිති. මේ සියලූ කරුණු ජනාධිපති මස්සිනාගේ ඔලමොට්ටලකම් නිසා රටේ ජාතික ගුවන් සේවය ලද පාඩු ගැන උදාහරණය.

සන්නාම තානාපතිනි
නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ, තමාගේ හිතවතියක වූ ගුවන් සේවිකාවක ශ‍්‍රී ලංකන්හි සන්නාම තානාපතිනිය හැටියට පත්කරගෙන තිබුණි. එවැනි තනතුරක් ගුවන් සේවා අනුමත කාර්ය මණ්ඩලයේ නැත. එහෙත් මස්සිනා ජනාධිපති වන රටේ, අක්කා ජනාධිපති ආර්යාව වන රටේ, නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහට නීති රීති වැදගත් නොවීය. ඒ නිසා, තමාට කිසිම බලයක් නැතිව වුවද ඔහු එම පත්කිරීම කළේය. ‘ඇය දක්‍ෂයි, බුද්ධිමත්, ඇය මගේ ඥාතිවරියක්’යැයි සභාපතිවරයා ඇගේ තනතුර සාධාරණය කරමින් කියා ඇත. ශිරන්ති රාජපක්‍ෂගේ මල්ලී වන නිශාන්ත, මේ සන්නාම තානාපතිවරිය සමග, ශ‍්‍රීලංකන් ගුවන් සමාගමෙනේ ලබාගත් ප‍්‍රවේශ පත‍්‍ර උපයෝගි කරගනිමින් ශ‍්‍රී ලංකන් මෙන්ම වෙනත් සමාගම්වලට අයත් ගුවන් යානාවලින්ද ලෝකය පුරා සිත් සේ රවුම් ගසා ඇත. විවේක සුවය ලබා ඇත. 2014APOT ආසියා සමුළුවට සහභාගිවීමට නිශාන්ත වික‍්‍රමසිංහ ගියේද ඇය සමගය. ඒ වෙනත් ගුවන් සේවයක යානාවකිනි. ඒ සඳහා ව්‍යාපාරික පන්තියේ ගුවන් ප‍්‍රවේශපත‍්‍ර දෙකක් මිලදී ගෙන ඇති අතර වියදම ගෙවා ඇත්තේ ශ‍්‍රීලංකන් විසිනි. ඊටත් අමතරව මේ සේවිකාවගේ වෙනත් ගුවන් ගමන්වලටද ශ‍්‍රීලංකන් විසින් ප‍්‍රවේශ පත‍්‍ර වියදම දරා තිබේ.

ඒ, සභාපති වික‍්‍රමසිංහ ඇඟෑලූම්කම් පැවැත්වූ එක් සේවිකාවක පමණකි. ඇයට අමතරව තවමත් සේවිකාවන් කිහිප දෙනකුම සමග ඔහු මේ සබඳකම් පැවැත්වීය. මේ සම්බන්ධකම් හරහා විවිධ පුද්ගලයන් අයථා වරදාන ලබාගැනීම නිසා ඒ කාලයේ ශ‍්‍රීලංකන් විශාල ආර්ථික අවාසි මෙන්ම සමාගම් ක්‍ෂෙත‍්‍රයේ විශාල අපකීර්තියක්ද ලද බව වැලිඅමුණ වාර්තාව කියයි. ගුවන් කාර්ය මණ්ඩලයට බඳවාගැනීමේ සම්මුඛ සාකච්ඡුාවලටද සභාපතිවරයා සහභාගිවී තිබේ. මේ ආකාරයෙන් සමාගමට අනර්ථකාරි ලෙස සභාපතිවරයා හැසිරෙද්දී, ඔහුට එරෙහිව කිසිම ක‍්‍රියාමාර්ගයකත් ගැනීමට අධ්‍යක්‍ෂ මණ්ඩලයටද හැකි නොවීය. ඒ රාජපක්‍ෂ රැුස්වළල්ල නිසාය.

මහින්දගේ ලොකු පුතා
රාජපක්‍ෂ පාලනයේ ජනාධිපති ලේකම් ලලිත් වීරතුංගගේ ඉල්ලීමක් උඩ ශ‍්‍රී ලංකන් ගුවන් සේවිකාවක ජනාධිපති ලේකම් කාර්යාලයට අනුයුක්ත කර තිබුණි. ඒ නාමල් රාජපක්‍ෂ මන්ත‍්‍රීවරයාගේ දේශපාලන වැඩකටයුතුවලට සහාය වන්නටය. ඇය මන්ත‍්‍රීවරයා වෙත කුමන සේවයක් සැපයූවේද යන්න ගැන කිසිම වාර්තාවක් නැත. එහෙත් ඇයට සම්පූර්ණ වැටුප් හා ඵලදායිතා දීමනාවෙන් කොටසක් ගෙව්වේ ශ‍්‍රීලංකන් සමාගම විසිනි. ඒ ගුවන් යානයක සේවය කළා සේ සලකමින්ය. ඒ දෙකේම එකතුව මසකට රුපියල් 70,500කි. ඇය ලද මාසික ඉන්ධන දීමනාව පමණක් රුපියල් 22,680කි. ඊට අමතරව ජනාධිපති ලේකම් කාර්යාලයෙන් රුපියල් 87,500ක දීමනාවක්ද, රුපියල් 3,000ක ගමන් දීමනාවක්ද ඇයට ගෙවා ඇත. මේ ගෙවීම් සඳහා අනුමැතිය ලබා දී ඇත්තේ ප‍්‍රධාන විධායක නිලධාරි කපිල චන්ද්‍රසේනය. 2014 මාර්තු 27වැනිදා ගුවන් කාර්ය මණ්ඩලයේ සුපරීක්‍ෂක තනතුරකටද ඇය උසස් කරනු ලැබ තිබේ.

2010 ජනවාරි 1වැනිදා, ජනාධිපති ලේකම් ලලිත් වීරතුංගගේ ලිඛිත දැනුම්දීමකට අනුව, එම සේවිකාව ජනාධිපති ලේකම් කාර්යාලයේ විශේෂ ව්‍යාපෘති සම්බන්ධීකරණයකට තෝරාගෙන ඇත. එම ලිපියේ ඇගේ වැටුපද සඳහන් කර තිබේ. 2010 ජුනි 23 වැනිදා, ඒ සඳහා ඇය ශ‍්‍රීලංකන් සේවයෙන් මුදාහැර තිබේ. මුදාහැරීමේ ලිපියේ සඳහන් වන්නේ ඇයට ශ‍්‍රීලංකන් සමාගමේ වැටුප හා අනෙක් දීමනා ගෙවන බවයි.

මහින්දගේ පොඩි පුතා
යෝෂිත රාජපක්‍ෂ ශ‍්‍රීලංකන් ගුවන්යානා භාවිත කරමින් නීති විරෝධී ලෙස මෝටර් රථ අමතර කොටස් මෙරටට ගෙන්වීමේ ජාවාරමක්ද කර තිබේ. එම වාහන අමතර කොටස් සහිත බෑග් ගෙනඒමේදී ඒවා පරීක්‍ෂාවට ලක් නොකරන ලද අතර, හිමිකරුවකු නැති බෑග් සඳහා වූ ටැග් ඒවායේ ගසා තිබිණ. එහෙත් එම සැකකටයුතු බෑග් යොමුකර තිබුණේ ‘ජනාධිපති ලේකම් කාර්යාලයේ’ ලිපිනයටය. ලන්ඩන් නුවර ශ‍්‍රීලංකන් කළමනාකරු මේ වැඩවලට එරෙහිවූ විට ඔහුට සිදුවුණේ කුමක්ද? ඔහු වහාම මාරුකර යවන ලෙස ජනාධිපති මහින්ද නියෝග කිරීමයි. ශ‍්‍ර‍්‍රීලංකන් පාලනාධිකාරියද කිසිම පැකිිලීමකින් තොරව එම නියෝගය ක‍්‍රියාත්මක කළේය.

ඊට අමතරව අතිශය පාඩු ලබමින් පැවැති ගුවන් සේවා සමාගමකට කිසිම ආර්ථික හෝ වෙනත් ප‍්‍රතිලාභයක් නොලැබෙන කාල්ටන් රග්බි තරගාවලියටද 2009සිට 2014 දක්වා රුපියල් මිලියන 74.1ක් හෙවත් ලක්‍ෂ 741ක් අනුග‍්‍රාහකත්වය ලෙස ශ‍්‍රීලංකන් විසින් ලබාදී තිබේ. ඒ සඳහා නොමිලේ ගුවන් ටිකට් පත් 600ක්ද නිකුත් කර ඇත්තේය. නාමල් රාජපක්‍ෂගේ සංවිධායකත්වයෙන් පැවැති කොළඹ රාත‍්‍රී කාර් ධාවන තරග සඳහා 2012, 2013 වසරවල රුපියල් මිලියන 12.3ක්ද නොමිලේ ගුවන් ටිකට්පත් 113ක්ද ලබාදී තිබේ.

රටේ ප‍්‍රධාන ගුවන් සේවය වුණත් රාජපක්‍ෂ ආණ්ඩුව ශ‍්‍රීලංකන් සැලකුවේ තමන්ගේ අන්තේවාසිකයන්ට රැකියා පහසුකම් සලසන රැුකියා බැංකුවක් හැටියටය. උදාහරණයක් කිවහොත්, 2011 සිට 2015 දක්වා, ශ‍්‍රීලංකන් අලූතෙන් බඳවාගත් සේවකයන් ගණන 2,373කි. ඒ අනුව, 2010 අවසන් වන විට, 4,614ක්ව තිබුණු ශ‍්‍රීලංකන් සේවක සංඛ්‍යාව, 2015 අවසාන වන විට 6,987ක් බවට පත්විය.

එමිරේට්ස් වෙතින් පවරාගෙන සිය පුතුන් හා මස්සිනාගේ පෞද්ගලික දේපළක් බවට ශ‍්‍රීලංකන් පත්කොට, රිසි සේ එය විනාශ කරන්නට පහසුකම් සලසා දී තිබුණේ හිටපු ජනාධිපතිවරයාය. අද රාජ්‍ය දේපළ පෞද්ගලික අංශයට විකිණීමක් ගැන බොරුවට මොරදෙන ඔවුන්, ඒ රාජ්‍ය දේපළම තමන් භාරයේ තිබියදී ඒවාට කළ විනාශය අපට පෙන්වන්නේ, මෙවැනි පාලනයක් නැවතත් ලංකාවට කවදාකවත් නොලැබිය යුතු බව නොවේද?

අරුණ ජයවර්ධන